خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

بودجه‌آموزش و پرورش از سال آینده استانی‌خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۹۸۷

وزیر آموزش و پرورش، گام اول برای تحول را شکسته شدن تمرکز اختیار در مرکز و واگذاری آن به استانها و مناطق عنوان کرد و گفت: اگر نمایندگان مجلس همکاری کنند از سال آینده بودجه آموزش و پرورش استانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آبادان، محمد بطحایی در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند که امروز شنبه در سالن اجتماعات این سازمان در آبادان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: رشادت های زیادی در آبادان و خرمشهر اتفاق افتاد و آثار ماندگاری در تمدن انقلاب اسلامی از خود به جای گذاشتند. در فرصت مناسبی خدمت همکاران آموزش و پرورش آبادان و خرمشهر می‌رسم و مفصل در خدمت آنها خواهم بود.

وی ادامه داد: آن چیزی که می‌تواند مشکلات آموزش و پرورش را رفع کند، تحول است. در تحول نیز قدم اول کاهش تمرکز و تفویض اختیار به سطوح پایین است. در آموزش و پرورش بسیار نیازمندیم که متمرکز حرکت می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گام اول برای تحول را شکسته شدن تمرکز اختیار در مرکز و واگذاری آن به استانها و مناطق عنوان کرد و گفت: اگر نمایندگان مجلس همکاری کنند از سال آینده بودجه آموزش و پرورش استانی می‌شود. در سال آینده با استانی شدن بودجه آموزش و پرورش این امکان را فراهم خواهیم کرد تا اولویت‌های منطقه‌ای را مدنظر خود قرار دهند.

بطحایی افزود: در خصوص منطقه آزاد اروند با استعداد خوبی که در این منطقه وجود دارد، می‌تواند به عنوان یک الگو نسبت به سایر مناطق مطرح باشد. آمادگی داریم در وهله اول، منطقه آموزشی اروند به عنوان پایلوت اقدامات را آغاز کنند. همچنین مایلیم که پیشنهادات را از نمایندگان مجلس در خصوص تفویض اختیار دریافت کرده تا بررسی شود.

وی گفت: یک اقدامی را در حوزه آموزش آنلاین شروع کردیم که به عنوان چهره به چهره می‌تواند عمل کند و آنرا برای آبادان و خرمشهر به سرعت عملی می‌کنیم. در خصوص تامین نیروی انسانی، علاوه بر سهمیه‌هایی که برای استان‌ها در نظر گرفته ایم، برای خوزستان نیز سهمیه‌های خاص را منظور خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز