خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان اعلام کرد:

ارتقا بودجه نوسازی مدارس از ۶۶ میلیارد تومان به بیش از ۱۴۰ میلیارد در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۹۸۱

استاندار خوزستان گفت: هرجایی که سرمایه و شرایط مناسب باشد ولی نیروی انسانی مناسب برای ایجاد، اداره و مدیریت مجموعه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نباشد قاعدتا همه سرمایه ها به بطالت می رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی امروز شنبه در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان در حضور وزیر آموزش و پروش اظهار کرد : هر جایی که سرمایه و شرایط مناسب باشد ولی نیروی انسانی مناسب برای ایجاد، اداره و مدیریت مجموعه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نباشد قاعدتا همه سرمایه ها به بطالت می رود.

وی با تأکید بر این که باید به وضعیت آموزش رسیدگی شود، افزود: اصلاح و رسیدگی در این زمینه یکی از اصلی ترین اولویت های من در زمان قبول مسئولیت تاکنون بوده است. رفع مشکلات آموزش و پرورش خوزستان با این شرایط موجود یک عزم ملی می خواهد و همه باید دست به دست هم داده و در راستای حل این مسائل تلاش کنند.

شریعتی بیان کرد: حدود هفت هزار نفر نیرو در سه سال اخیر از سیستم آموزش و پرورش خوزستان خارج شده و قبل از آن نیز ردیف های بلاتصدی داشتیم. امروزه نیز با کمبود هایی مواجه هستیم که با عنایت های مسئولان ملی تا حدود زیادی مسائل فروکش کرد ولی به صورت کامل حل و درمان نشده است.

استاندار خوزستان با اشاره به این که سه هزار و ۵۰۰ کلاس درس داریم که با اضافه کار و نیرو های حق التدریسی اداره می شوند، بیان کرد: خوزستان درصد بالای تولیدات کشاورزی، دامی و سایر بخش ها را دارد و این نشان دهنده زمین حاصل خیز استان خوزستان است.

شریعتی با تأکید بر این که پراکندگی خوزستان هم بالا هست و نباید با استان های متمرکز مقایسه شود، گفت: با این وضعیت نباید منابع خوزستان را با سایر نقاط کشور یکی دانست؛ خوزستان مناطق صعب العبور بسیاری دارد، استهلاک ساختمان در این استان بالا و حتی نزدیک به ۸۰ روز گرمای بالای ۵۰ درجه داشتیم که مشکلات جدی را برای خوزستان به وجود می آورد. نگاه یک سان داشتن به کشور کار به جایی نمی برد و باید ملاحظات منطقه ای، جغرافیایی، تاریخی و اجتماعی را لحاظ کرد تا بتوانیم شرایط بهتری را در استان خوزستان رقم بزنیم.

وی با اشاره به این که جوانان و فرزندان ما هم مثل سایر نقاط کشور باید مهارت آموزی داشته باشند، بیان کرد: اصلا زیبنده خوزستان نیست که چهار هزار مجوز استخدام داریم ولی یک هزار ۹۰۰ نفر جذب شده چون مابقی حد نصاب علمی را کسب نکردند. باید شورای آموزش و پرورش راهکار لازم را در این زمینه داشته باشد.

شریعتی با گلایه از این که آموزش و پرورش محل کاریابی نیست بلکه محل آموزش، تحصیل و تربیت فرزندان است، گفت: امسال ۱۱۱ هزار نوآموز پیش دبستانی داشتیم چون اراده لازم برای ارتقای وضعیت آموزش و پرورش و کیفیت تحصیلی فرزندان خود را نشان داده ایم.

استاندار خوزستان با اشاره به تحقق هدف گذاری کمی در پیش دبستانی گفت: وضعیت پیش دبستانی خوزستان از لحاظ کمی خیلی خوب است ولی باید کیفیت را نیز افزایش دهیم تا هدف گذاری های کیفی نیز به تدریج ارتقا پیدا کند.

شریعتی با اشاره به این که شعار ما «هیچ کودکی در خوزستان به علت فقر از تحصیل بازنماند» است، گفت: یک هزار و ۳۶ دانش آموز بازمانده از تحصیل خوزستانی را به چرخه آموزش برگردانده و هفته گذشته جشن آن را برگزار کردیم.

وی با تأکید بر این که در یک برنامه ریزی منسجم، سطح آموزشی خوزستان باید به ۱۰ استان اول کشور برسد، گفت: اگر امکانات استان های برخوردار به خوزستان داده شود، این شایستگی در استان هست تا شرایط بهتری را فراهم و خدمات بیشتری را در آینده به کشور ارائه دهند.

شریعتی با اعلام این خبر که بودجه نوسازی مدارس در استان از ۶۶ میلیارد تومان به بیش از ۱۴۰ میلیارد ارتقا داده شده است، گفت: برنامه ریزی شده تا بیش از یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس جدید در خوزستان ساخته شود. هم چنین ساخت ۲۰۰ کلاس درس از سوی بنیاد برکت و ۱۵ کلاس هم از سوی بنیاد علوی متعهد شده است.

وی با تاکید بر این که آموزش و پرورش یکی از اولویت های اصلی خوزستان است، ادامه داد: آمادگی را داریم که ۱۹ هزار کلاس درس طی یک برنامه زمان بندی شده در خوزستان ساخته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز