خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان:

مصوبات ستاد مدیریت بحران لازم الاجرا هستند

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۶۵۶

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در شعیبیه شوشتر گفت: مصوبات ستاد مدیریت بحران لازم الاجرا هستند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به ریاست کیامرث حاجی زاده و با حضور مدیر کل بنیاد مسکن، فوریت های پزشکی، هلال احمر، امام جمعه شعیبیه، فرماندار شوشتر، بخشدار و جمعی از مدیران استانی و محلی در محل بخشداری شهرستان شوشتر برگزار شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: چند روزی در منطقه شعیبیه و گوریه شاهد وقوع زلزله های بودیم که پس از هماهنگی با فرماندار شوشتر و جمعیت هلال احمر شهرستان، آماده باش در این خصوص صورت گرفت.

وی ادامه داد: باید بپذیریم خوزستان استان کاملا بحرانی شده و با توجه به وسعت و جغرافیای استان و هم چنین مدل های مختلف آب و هوایی شاهد اتفاقات و بحران هایی در نقاط مختلف استان هستیم که البته با توجه به این که این مدل های آب و هوایی نعمت خدادادی محسوب می‌شود اما در صورت عدم کنترل آن ها شاهد وقوع بحران هایی هستیم.

حاجی زاده افزود: خوزستان به همان اندازه که نامش بزرگ و قلب تپنده اقتصاد کشور است به همان اندازه نیز با مشکلاتی بزرگ مواجه است که اگر این مشکلات برطرف نشود مسائل امنیتی در پی خواهد داشت.

مدیر کل مدیریت بحران استان ادامه داد: از طرفی نیز زیر ساخت‌ های مناسبی از گذشته در استان انجام نشده و با توجه به این که به نوسازی و بازسازی نشده امکان وقوع اتفاقات و بحران ها بالا خواهد بود.

وی بیان کرد: موضوع بعد بحث پیش بینی و پیشگیری است که این موضوع هنوز بین مدیران دستگاه‌ های اجرایی جا نیافتاده چرا که با این کار قابلیت جلوگیری از اتفاقات را داریم لذا بایستی این بحث بین مدیران به یک فرهنگ تبدیل شود.

کیامرث حاجی زاده اظهار کرد: در بحث مقاوم سازی اعتبار خوبی در نظر گرفته شده ولی استقبال مناسبی از سوی مدیران دستگاه‌ ها نشده است، که می توان به اعتبارات بخش شعیبیه اشاره کرد که به خوبی اجرایی نشده است.

وی خاطر نشان کرد: هم چنین با توجه به وام های از طرف بنیاد مسکن در خصوص مقاوم سازی ساکنین بخش شعیبیه در نظر گرفته شده که ضروری است ساکنین سریع تر نسبت به دریافت آن اقدام کنند، هم چنین کمیته‌ ای در این خصوص جهت پیگیری مصوبات تشکیل شود.

مدیر کل مدیریت بحران ادامه داد: نکته مهم دیگر این که از وجود این اتفاق نباید بهره برداری سیاسی کرد و اذهان عمومی را تشویش کرد و سعی در حفظ آرامش مردم داشته باشید.

وی افزود: هم چنین این که مدیران بدانند مصوبات ستاد مدیریت بحران پس از مصوبات شورای تامین لازم الاجرا ترین مصوبات محسوب می شوند و عدم اجرای آن ها نیز تخلف محسوب می شود، لذا مدیران جایگاه این جلسات و مصوبات را بدانند که امکان دارد اتفاقاتی که قابل پیش بینی نیست رخ دهد و فرصت جبران را از آن ها بگیرد و باید پاسخگو باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: این زلزله پس لرزه های زلزله کرمانشاه است که با توجه به وجود گسل های زلزله در استان شاهد این اتفاق بودیم.

در ابتدای جلسه نیز فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص اقدامات انجام شده توضیحاتی دادند.

در پایان نیز مصوبات جلسه اشاره به تصویب رسید:

_چادرهایی در محل هایی امن جهت اسکان مردم با حضور هلال احمر، بسیج، نیرو های امدادی تعبیه شود تا در صورت لزوم استفاده شود.

_انبار های هلال احمر در شوشتر از امکانات و اقلام ضروری مورد نیاز تکمیل شوند.

_ تیم های اورژانس و امداد و نجات تا عادی شدن شرایط به صورت آماده باش حضور داشته باشند.

_اداره حمل و نقل جاده ای استان، شهرداری شهرستان، جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص افزایش ماشین آلات برای سیل بند ها اقدامات لازم را انجام دهند.

_تشکیل تیم کارشناسی در خصوص شناسایی منازل و بافت های غیر مقاوم انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز