خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان عنوان کرد:

رتبه هفدهم خوزستان در سرانه فضای دانش‌ آموزی

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۶۴۸

استاندار خوزستان گفت: با این که خوزستان رتبه هفدهم را در سرانه فضای دانش‌ آموزی دارد، تفاهم‌ نامه‌ ای بین استانداری و اداره‌ کل نوسازی مدارس خوزستان بسته شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در حاشیه افتتاح مدرسه خدیجه کبری اندیمشک در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بزرگ ترین تفاهم‌ نامه ای که بین استانداری و یک دستگاه اجرایی بسته شد، بین استانداری خوزستان و بنیاد برکت بود که اکنون عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی افزود: این پروژه ها در سطح گسترده‌ ای در استان یکی پس از دیگر ی آغاز شده‌ اند و برخی در حال شروع هستند. پروژه‌ های دیگری نیز درحال ساخت هستند که عمده آن استانی-بنیاد برکت و تعدادی نیز توسط بنیاد برکت انجام می‌شوند. 

استاندار خوزستان با بیان این که امسال اعتبارات عمرانی را صد در صد افزایش دادیم، گفت: بیش از ۷۵ میلیارد تومان به اعتبارات نوسازی امسال افزوده شده است، چرا که تعهداتی که به مردم داده بودیم بالا بود و سال گذشته اعلام کردیم که تمام مدارس کانکسی برچیده خواهند شد. 

شریعتی ادامه داد: تفاهم‌ نامه‌ ای بین استانداری و اداره‌ کل نوسازی بسته شد که تلاش می کنیم که متراژ فضا به ازای هر دانش‌ آموز را از سطح کنونی بالاتر بیاوریم. سطح سرانه در خوزستان حدود چهار متر و ۹۶ سانتی متر است در حالی که استاندارد کشور پنج متر و ۱۰ سانتی متر است. ما از بابت سرانه فضا، استان هفدهم هستیم.

وی تصریح کرد: سرمایه‌ گذاری عمده ای کرده‌ ایم که خود را به استاندارد ‌کشور نزدیک کنیم و به سمت ۱۰ استان اول کشور برویم. ما در استان هیچ استخری برای ورزش‌ های آبی آموزش و پرورش نداشتیم که اکنون در حال ساخت ۹ استخر هستیم و تا پایان امسال ۴ یا ۵ مورد به اتمام خواهد رسید. سعی می کنیم در برنامه چند سال آینده، خود را به ۱۰ استان برتر کشور برسانیم. 

استاندار خوزستان گفت: در حوزه نرم افزاری نیز تلاش می کنیم و برنامه‌ های کلانی را آغاز کرده‌ایم. انشاالله بتوانیم شرایط آموزش و پرورش استان را به قبل از جنگ تحمیلی برسانیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز