خبرگزاری کار ایران

‏به میزبانی شرکت برق خوزستان صورت گرفت؛

بازدید تیم رسانه ای ویژه دولت از پست برق اهواز 2‏

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۰۲۱

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: گروه رسانه ای ویژه دولت که برای یک بازدید دو روزه صبح امروز وارد اهواز شده در اولین اقدام از پست برق 400/230 کیلوولت اهواز 2 بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مسعود قنواتی گفت: اقدامات مقابله ای در برابر گرد و خاک در سه مرحله انجام می شود، مرحله اول شستشو است که تجهیزات به صورت تمیز نگهداری شود. برای این کار با خرید تجهیزات لازم بعد از هر گرد و خاک بلافاصله نقاط آلوده شده را شستشو می کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی استان خوزستان، برای شستشوی تجهیزات نیاز به خرید 45 دستگاه مقره شو بود که 15 دستگاه از این خودرو ها امسال خریداری شده و 30 دستگاه دیگر در حال خریداری است که امتیاز این مقره شو های خریداری شده این است که دیگر لازم نیست شستشو را در حالت بی برقی انجام دهیم بلکه با این دستگاه ها شستشوی خطوط و پست ها با آب مقطر و در حالت برقدار انجام می شود.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای خوزستان اضافه کرد: اقدام دیگری که در حال انجام آن هستیم پوشش عایقی (RTV) تجهیزات نصب شده در داخل پست ها است که خاک گریز و آب گریز است که با توجه به آلودگی های موجود در خوزستان و ترکیب گرد و غبار( نمک، گوگرد و ..) که حالت رسانا دارد، مرحله شستشو نیز حتی بعد از پوشش عایقی انجام می شود اما نه به وسعت و اندازه ای که پوشش عایقی نشده باشد.

وی با اشاره به این که گرد و خاک های محلی بیشترین مشکل را برای صنعت برق خوزستان ایجاد می کند، گفت: ریزگرد های کشور های همسایه به دلیل آن که حالت ماسه ای دارد و بیشتر در تابستان اتفاق می افتد و رطوبتی همراه آن نیست روی تجهیزات نمی چسبد و به تنهایی برای ما مشکل ایجاد نمی کند، این کانون های داخلی گرد و خاک است که با توجه به فصل وقوع، وجود رطوبت و رُسی بودن مشکل ساز است.

قنواتی تصریح کرد: شرکت برق منطقه ای در حد توان خود و استاندارد های موجود با این پدیده مقابله می کند اما بهترین راه این است از عواملی که برای شبکه برق مشکل ایجاد می کند، جلوگیری شود، اگر گرد و خاک کانون های داخلی ادامه داشته باشد هزینه های زیادی برای صنعت برق استان به همراه خواهد داشت.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: کار شستشوی خطوط و زنجیز مقره ها دشوارتر است، چرا که در کوه، دشت و بیابان پراکنده هستند، از طرف دیگر با توجه به فصول وقوع این گرد و خاک که هم زمان با کشاورزی است مالکین زمین ها اجازه تردد به ما نمی دهند، به همین خاطر مقره های سرامیکی را تغییر داده و مقره های سیلیکونی که پایداری بیشتری دارند را جایگزین آن ها کردیم.

قنواتی بیان کرد: در فاز اول پنج هزار و 150 زنجیر مقره را عوض کردیم، در فاز دوم نیز که همین هفته ابلاغ می شود حدود چهار هزار و 944 زنجیر مقره تعویض می شود. پیمانکار فاز سوم هم مشخص شده تا 13 هزار و 200 زنجیر مقره دیگر را در بخش 400 و 132 کیلو ولت تعویض کند.

وی گفت: کار تعویض مقره ها در خطوطی اجرا می شود که در معرض آلودگی باشد، در حال حاضر حدود 55 تا 60 درصد تجهیزات در معرض این گرد و خاک قرار دارند. هم چنین برای مقابله با این پدیده ، پست های برق در آینده به صورت GIS وارد مدار خواهند شد و پست های قبلی نیز سرپوشیده و مسقف می شوند.

در ادامه این بازدید، خبرنگاران از بخش های مختلف پست، نحوه شستشوی مقره ها، پوشش عایقی و .. بازدید کرده و معاونان و مدیران شرکت برق منطقه ای خوزستان پاسخگوی سوالات آن ها شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز