خبرگزاری کار ایران

جهانگیری اعلام کرد:

محدودیت های منابع دولت جدی است

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۲۷۶

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این که محدودیت های منابع دولت جدی است، گفت: حتما مردم کشور از گرانی اذیت می شوند و به دلیل کم شدن قدرت خرید، رفاه آنها آسیب دیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اداری خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه توطئه هایی که علیه ایران در منطقه طراحی شده بود، به فضل الهی ناکام ماندند و هیچ کدام به موفقیت نرسید و به عکس آن جمهوری اسلامی در تمام نقاط کشور دارای امنیت و ثباتی است که شاید حتی کشور های دور دست منطقه نیز این چنین ثباتی نداشته باشند.

وی افزود: داعش ایجاد شد تا آرامش و امنیت ایران را بر هم بزند و ایران را ناامن کند اما نه تنها پای آن ها به ایران کشیده نشد، به جز آن که در موارد کوچکی که صدایی در کردند و رفتند و اکنون نیز شاهد پایان داعش به کمک دولت های منطقه از جمله عراق و سوریه هستیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که کاری که اخیرا ترامپ رییس جمهور آمریکا انجام داد یک کار عجیب و غریب است، گفت: این که با احساسات، افکار، دین و اعتقادات مردم مسلمان جهان بازی و احساسات جامعه جهانی را تحریک کنید کاری احمقانه است.

جهانگیری ادامه داد: این که ترامپ قبله اول مسلمانان را به عنوان پایتخت اسراییل اعلام کرد با علم به این که این کار انجام شدنی نیست، کاری نمایشی است و باعث شده تا دنیای اسلام به حرکت در بیاید و عاقبت چنین کاری شکست است.

وی با بیان این که باید قدر موقعیت جمهوری اسلامی را بدانیم، گفت: برخی مسئولان گاهی فراموش می کنند که در نظام جمهوری اسلامی و در کشوری مانند ایران مشغول هستند. ما مسئولیت پذیرفته ایم که متناسب با این نظام فعالیت کنیم و انسجام و وحدت خود را حفظ کنیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به این که محدودیت های منابع دولت جدی است، تصریح کرد: مجموعه ای از مسایل در کشور پیش روی ما است، به خصوص در بعد اقتصادی که باید کار های مهمی انجام شود.

جهانگیری بیان کرد: باید به دنبال راهکار بگردیم تا با مدیریت منابعی که داریم بتوانیم مشکلات پیش روی کشور را که به منابع زیادی نیاز دارند، مرتفع کنیم. حتما مردم کشور از گرانی اذیت می شوند و به دلیل کم شدن قدرت خرید، رفاه آن ها آسیب دیده است. هم چنین وضع بیکاری یکی از مشکلاتی است که مقدار زیادی از جمعیت کشور را آزار می دهد و این مساله مختص یک استان نیست.

وی با اشاره به این که مشکلات به نسبت در استان ها وجود دارد، گفت: ایران یک ملت یکپارچه است و جزیره ای نیست و باید برای کل کشور ایران فکر کرد تا مشکلات حل شود و در توان جمهوری اسلامی می بینیم که می تواند از مشکلات عبور کند.

معاون اول رییس جمهور عنوان کرد: ایران در کشور های خارجی کارخانه و سد می سازد. توانمندی های مناسبی را در بحث های علمی و مدیریتی داریم. این ظرفیت ها در مقابل مشکلات بسیار بالا است و باید از آن ها استفاده کرد.

جهانگیری با بیان این که به جهت مدیریتی در برخی از مسایل مشکل داریم، گفت: مدیریت های کشور باید مدیریت هایی خلاق و توانمند باشند و مدیران باید مدیرانی شجاع، با انگیزه و پای کار باشند و از توان و جسم خود مایه بگذارند تا کشور به خوبی اداره شود.

وی اظهار کرد: یک سری مدیر بی انگیزه آویزان کشور شده اند، به شکلی که نه خودشان انگیزه کار کردن دارند و نه کسی شجاعت دارد تا آن ها را از کار برکنار کند.

معاون اول رییس جمهور گفت: در سال 96 و 97 موضوع فعال کردن واحد های صنعتی کوچک و متوسط جزو اولویت های دولت است که منابع مورد نیاز برای آن ها دیده شده است و سیستم بانکی نیز تجهیز شده است.

جهانگیری بیان کرد: اعتبار بزر‌گی برای ایجاد اشتغال در اختیار استان خوزستان قرار گرفته است تا با ایجاد اشتغال، دغدغه‌ های موجود در این زمینه برطرف شوند.

وی گفت: برای بنده بسیار خوشحال کننده بود که امروز در عکس‌ های موجود از اراضی اطراف شلمچه مشاهده کردم جهاد کشاورزی از سال گذشته در زمین هایی که پیش از این به دلیل جنگ مملو از مین و خمپاره بود، اقدام به مین زدایی، تسطیح اراضی و زهکشی کرده و چند هزار هکتار زمین برای کشاورزی کشور آماده نموده است.

معاون اول رییس جمهور گفت: چرا کار های بزرگ را کوچک نشان می‌دهیم؟ حدود ۳۰ هزار هکتار از طرح ۵۵۰‌ هزار هکتاری در شلمچه، خرمشهر و آبادان آماده شده است. هم چنین فاز نخست طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رو به پایان است و درباره دغدغه‌ هایی که در خصوص تخصیص آب برای فاز دوم این طرح مطرح می‌شود، مگر می‌توان گفت طرحی که مورد نظر مقام‌ معظم رهبری است و دولت پای آن ایستاده است، تکمیل نخواهد نشد.

جهانگیری با اشاره به این که در بودجه سال آینده مشارکت بخش خصوصی جدی‌تر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی در بودجه سال آینده به صورت جدی دیده شده چون می خواهیم به مشارکت کنندگان این بخش انگیزه بیشتری بدهیم. برای این کار حدود یک هزار میلیارد تومان بودجه‌ از محل  صندوق توسعه ملی و نظام بانکی اختصاص داده ‌شده که حجم بزرگی از منابع است.

وی ادامه داد: منابع خارجی به صورت طبیعی ابتدا وارد بخش نفت و گاز می‌شود و پس از آن وارد طرح‌ هایی مانند فولاد و پتروشیمی‌‌ می‌شود. استان خوزستان پایگاه مناسبی برای جذب منابع خارجی است. بحث اشتغال به عنوان موضوعی جدی در دولت دنبال می شود و از مدیران استانی می خواهیم در کارگروه اشتغال به این موضوع توجه کرده و هر کس در ازای مسئولیت خود پاسخگو باشد.

معاون اول رییس جمهور با بیان این که در برنامه ششم توسعه تصمیم گرفته شد که مشکل رودخانه کارون حل شود، گفت: بخشی از علت آلودگی کارون به خاطر ورود فاضلاب به آن است. از سازمان حفاظت محیط زیست کشور، حفاظت محیط زیست خوزستان و استاندار خوزستان می خواهم این مصوبات را به جد پیگیری کرده و به اجرا در آورند.

جهانگیری ادامه داد: باید با کارخانه‌ ای که به تذکرات گوش نداده و باز هم فاضلاب خود را در رودخانه رها می‌کند برخورد جدی کرد. یک بار برای همیشه در سال 92 موضع دولت در ارتباط با آب خوزستان از سوی رئیس جمهور اعلام شد و همه می دانند که خوزستان مهم ترین، اصلی ترین و استراتژیک ترین استان کشور است.

وی افزود: در اتخاذ هرگونه تصمیمی برای خوزستان، اولویت اول لحاظ کردن مسائل این استان است. مراجع تصمیم گیرنده حتما باید مسائل خوزستان را لحاظ کنند و مردم استان نباید دغدغه ای داشته باشند. باید تمام مسائل را در فضای دوستانه حل کرد زیرا منطق و گفتگو راه حل مسائل است.

معاون اول رییس جمهور گفت: استاندار خوزستان با توجه به جوان بودن، پیگیر و با انگیزه بودن قرص و محکم در سمت خود باقی خواهند ماند و در این موضوع تردیدی نیست. هم چنین باید به مدیریت زنان در خوزستان توجه شود و از حضور بانوان در این جلسه (شورای اداری خوزستان) مشخص است که سهم بانوان در مدیریت خوزستان کم است.

جهانگیری خاطر نشان کرد: جریانات سیاسی باید  احساس حضور داشته باشند، به ویژه جریان‌ های مدافع دولت  باید در مدیریت نقش داشته باشند. امیدواریم این وحدت، انسجام و همدلی پیش رفته و به همه این اطمینان را می دهم که مسائل خوزستان در اولویت مسئولان ملی است و دغدغه های آن ها را رفع خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز