خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهشهر خبر داد:

پرداخت بیش از ۱.۵ میلیارد ریال حق بیمه زنان سرپرست خانوار ماهشهر

کد خبر : ۵۶۹۱۸۹

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهشهر عملکرد این نهاد را در بخش پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی مددجویان درهشت ماهه نخست سال جاری تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان،  قیصر کُرد مدیر کمیته امداد شهرستان ماهشهر  با اشاره به بهره‌مندی افراد از خدمات بیمه‌های اجتماعی، گفت: هدف از اجرای این طرح، توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و تأمین امنیت اقتصادی برای آینده زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال است.

وی بابیان این‌که هم‌اکنون ۳۶۴ زن سرپرست خانوار مددجو از خدمات بیمه‌های تأمین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند، افزود: در هشت ‌ماهه نخست امسال ۱۶۸۳۳۹۸۳۷۹میلیون ریال برای حق بیمه آن‌ها  به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت‌شده است.

کُرد با تأکید بر اینکه پرداخت حق بیمه مددجویان، اقدامی مؤثر برای برخورداری آن‌ها از مزایای تأمین اجتماعی است، گفت: بر اساس توافق انجام‌شده با تأمین اجتماعی، مددجویان پس از ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه به‌شرط رسیدن به سن قانونی (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال)، بازنشسته می‌شوند و مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهشهر بابیان اینکه حق بیمه ۳۶۴ نفر از زنان سرپرست خانوار توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود، گفت: افراد مشمول بیمه‌های اجتماعی شامل سه گروه زنان سرپرست خانوار، مجریان طرح‌های اشتغال و مشمولان کد ۹۹۴ (بیمه آزاد) هستند که تا زمان فرارسیدن سن بازنشستگی، حق بیمه آن‌ها به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌شود و از همه ی مزایای بیمه اجتماعی ازجمله مستمری بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی برخوردار خواهند شد.

وی بابیان این‌که بهره‌مندی از بیمه تأمین اجتماعی می‌تواند یکی از عوامل مهم در توانمندسازی مددجویان باشد، گفت: تلاش کمیته امداد بر این است که بتواند شرایطی ایجاد کند تا با همکاری سازمان تأمین اجتماعی همه مددجویان تحت حمایت این نهاد، از مزایای بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز