خبرگزاری کار ایران

عصر امروز صورت گرفت؛

بازدید جهانگیری از روند اجرای طرح مقابله با ریزگردها در خوزستان و ایلام

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۱۵۳

معاون اول رییس جمهور از کانون ریزگردها و روند اجرای طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتار دشت های خوزستان و ایلام بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) با حضور در منطقه شلمچه،‌ از نزدیک در جریان روند برنامه مقابله با ریزگردها و به زیرکشت بردن ۵۵۰ هزار هکتار اراضی استان های خوزستان و ایلام قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی و مدیر اجرای پروژه نیز که در این بازدید همراه معاون اول رییس جمهور بودند گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح ارائه کردند

معاون اول رییس جمهور هم پس از بازدید از این مناطق در سخنانی با قدردانی از دست اندرکاران اجرای این طرح گفت: پس از احیاء اراضی، مهمترین کاری که باید انجام شود این است که مدیریت بهره برداری از اراضی و دشت هایی که بر روی آن سرمایه گذاری شده باید به بهترین نحو انجام شود.

وی افزود: یکی از کارهای بسیار مهم و اساسی که در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت احیاء ۵۵۰ هزار هکتار اراضی دشت های استان خوزستان و ایلام بود.

جهانگیری افزود: البته این طرح در سال ۱۳۷۵ در سفر مقام معظم رهبری به استان خوزستان به تصویب رسید و ۱۷ سال بعد در دولت یازدهم بطور ویژه به آن توجه شد و این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به نخستین سفر استانی دکتر روحانی به استان خوزستان خاطر نشان کرد: در این سفر دولت می خواست اقدام مهمی برای توسعه کشاورزی استان خوزستان انجام دهد که پس از بررسی مقرر شد طرح احیاء اراضی فعال شود و در همین راستا نامه ای به مقام معظم رهبری نوشته شد و از ایشان درخواست کردیم که ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای این منظور برداشت کنیم که ایشان نیز با بزرگواری موافقت کردند.

وی ادامه داد: در منطقه ای مثل شلمچه اراضی که مردم در آن کشت و کار می کردند،‌ در سالهای پس از جنگ تبدیل به مناطق مملو از مین شده بود و امروز برای نخستین بار این اراضی تسطیح و کانال کشی شده و کشاورزان این مناطق بزودی باز خواهند گشت تا روی این اراضی به کشت و فعالیت بپردازند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه حتماً فاز دوم این طرح اجرا خواهد شد افزود: اجرای کامل این طرح از تعهدات دولت و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: تاکنون ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار از منابع برداشت شده از صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح هزینه شده و حدود ۳۵۰ میلیون دلار دیگر باقی مانده است و اگر با کسری منابع مواجه شویم، دولت راهکاری پیدا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: امروز دولت در بخش کشاورزی طرح های مهمی در زمینه آب و خاک در دست اجرا دارد که اصلاح روش های آبیاری، مدیریت مصرف و تدوین نظام کشت از جمله این طرح ها است و وزارت جهاد کشاورزی در حال طراحی نظام کشت برای همه مناطق کشور است تا مشخص شود که در چه مناطقی چه محصولاتی باید کشت شود تا مورد حمایت دولت باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز