خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد:

اهمیت حوزه عمرانی در خوزستان و ایجاد تعامل مثبت بین فعالان صنعت ساختمان

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۸۳۳

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: صنعت ساختمان از بخش های مهم و بزرگ حوزه عمرانی است و بر اهمیت ساخت و ساز مسکن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نشست هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان خوزستان با معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیر کل دفتر فنی استانداری استاندار در محل دفتر این معاونت برگزار شد. در این نشست هاشمی زاده صنعت ساختمان را از بخش های مهم و بزرگ حوزه عمرانی خواند و افزود: اگر در راستای ساماندهی به فعالیت این بخش مهم و پر پتانسیل از جنبه های مختلف هزینه، نوع و معماری مسکن گام برداریم به سرعت شاهد عوض شدن چهره شهر ها خواهیم بود.

معاون عمرانی استاندار با تاکید بر اهمیت مسکن به عنوان یکی از نیاز های اولیه افراد، انبوه سازان را از ارکان اصلی ساخت و ساز و مسکن سازی دانست و هماهنگی و همدلی فعالان این بخش را با دیگر ارکان ساخت مسکن و رفع مشکلات و موانع نیل به این مهم را ضروری خواند.

وی با اشاره به ظرفیت و نقش ویژه ی بخش خصوصی در پیشرفت کشور های مترقی، تصریح کرد: از جامعه انبوه سازان به عنوان افراد خوش فکر با ایده های نو و تازه و دانش و تجربه بالا انتظار می رود به عنوان بخش خصوصی مرتبط با مسکن شهروندان، در جهت تصمیم سازی و تولید فکر و ایده یاری گر و در کنار بخش دولتی باشند تا شاهد رونق در بازار مسکن و در نتیجه تحول در سطوح مختلف جامعه باشیم.

هاشمی زاده ضمن اشاره به سوابق خوب و کم نظیر استان در گذشته در حوزه شهرسازی و شهرک سازی از منطقه کیانپارس و پادادشهر به عنوان مصادیق تجربیات خوب گذشته در شهر اهواز یاد کرد و گفت: متاسفانه مسأله جنگ تحمیلی در حوزه شهری ما را متحمل هزینه های مادی و معنوی بسیاری کرد و این استان دارا و بامکنت را که زمانی از نظر جاذبه های گردشگری ساخته دست بشر و سرمایه های اقتصادی، موتور محرک کشور بود به کلی عقب کشید اما لازم است با اتکاء به ظرفیت های خوب، متعدد و متنوع در صنعت ساخت و ساز استان و هماهنگ سازی و همدلی این ظرفیت ها با پرهیز از جزیره ای کار کردن چهره شهر ها به سمت و سوی رشد و توسعه یافتگی نزدیک تر شود.

معاون عمرانی استاندارخوزستان در ادامه افزود: در گذشته مردم برای خانه دار شدن صبر و حوصله بیشتری داشتند اما امروزه با تغییر ذائقه مردم و علی الخصوص زوج های جوانان و بالا رفتن میل به داشتن مسکن مستقل از ابتدای زندگی مشترک، شاهد کوتاه شدن این زمان هستیم.

هاشمی زاده با اشاره به علاقه مردم و جوانان به تغییر و عوض شدن ذائقه و گرایش بیشتر به مهندسی سازی، انجمن انبوه سازان استان خوزستان را یک ظرفیت فوق العاده و مفید در بالا بردن سطح دانش ساخت و ساز شهری دانست و گفت: در فضای همدلی و توافق بین بخش های مختلف ساخت و ساز مسکن این ظرفیت شکوفا و به عرصه خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز