خبرگزاری کار ایران

گشایش در پرونده های مربوط به مشاغل سخت و زیان آور منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۶۷۷

کارگروه بررسی مشاغل سخت و زیان آور استان خوزستان جهت بررسی پرونده های ارجاعی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در این منطقه تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی«ره»، پیگیری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی جهت تشکیل جلسات کارگروه بررسی مشاغل سخت و زیان آور در این منطقه مورد تقدیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای مهندسی و پیمانکاری نفت و گاز و پتروشیمی قرار گرفت.

مطابق آیین نامه اجرایی کمیته مشاغل سخت و زیان آور، جلسات این کمیته می بایست که در مراکز استانها تشکیل شود اما با توجه به شکایت بسیاری از ذینفعان این قانون و پیگیری های مکرر سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در جلسات متعدد، از این پس این کارگروه جلسات بررسی پرونده های مربوط به کارگران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را در منطقه برگزار می‌کند.

حجم بالای پرونده های ارجاعی به کمیته از سوی شرکتهای منطقه، تاخیر در ابلاغ احکام صادره، عدم شفافیت آرای صادره و اشکال در نحوه صدور آرا از مهمترین دلایل این درخواست بود که توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد موافقت قرار گرفت.

در پی این دستاورد، نخستین جلسه این کارگروه با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان در تاریخ 13 آذر ماه 1396 در تالار آفرینش سازمان منطقه ویژه برگزار شد که بررسی حدود 60 پرونده حاصل این جلسه بود.

براساس قانون، کارگران و کارفرمایان پس از صدور حکم 15 روز فرصت دارند که اعتراض خود را به مراجع ذیصلاح تحویل دهند اما فرایند ابلاغ احکام از مرکز استان به ذینفعان قدری طول می‌کشید و این فرصت از دست میرفت.

شفاف سازی در خصوص نحوه ی اجرای احکام صادره از سوی این کمیته، پیگیری سریع پرونده های مطروحه، رسیدگی به اعتراضات کارگران و کارفرمایان در اسرع وقت و سهولت در کنترل دقیق موضوعات پرونده با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان از مزایای این دستاورد است.

جلسات کمیته مشاغل سخت و زیان آور منطقه با حضور نمایندگان کارگران و کارفرماها تشکیل می شود و آنان با آگاهی فوری از رای کمیته، فرصت قانونی اعتراض احتمالی را خواهند داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز