خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان اعلام کرد:

تمرکز ایجاد اشتغال در خوزستان بر جوانان رده سنی20 تا 40 سال باشد

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۷۰۳

استاندار خوزستان گفت: باید برای اشتغال جوانان استان در رده سنی20 تا 40 سال تمرکز کنیم جوانان فعال و تحصیل کرده ما می توانند موتور رشد و توسعه کشور و استان باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان با حضور استاندار، رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

غلامرضا شریعتی در این جلسه با بیان این که آمار بالای بیکاری زیبنده خوزستان نیست، اظهار کرد: بیکاری در استان در طول 5 سال گذشته کاهش قابل ملاحظه ای داشته و از 25.7 به 14.3 رسیده است اما باز هم متوسط بیکاری در استان از متوسط کشوری بیشتر است.

وی افزود: بیکاری در استان در طول 5 سال گذشته کاهش قابل ملاحظه ای داشته و از 25.7 به 14.3 رسیده است اما باز هم متوسط بیکاری در استان از متوسط کشوری بیشتر است.

استاندار خوزستان با اشاره به این که دولت از هیچ کوششی در زمینه اشتغال فرو گذار نکرده است، گفت: از یک و نیم میلیارد دلاری که از صندوق توسعه با پیشنهاد دولت در مجلس تصویب شد 240 میلیارد تومان به استان ابلاغ شده و از دی ماه اجرایی خواهد شد.

شریعتی با اشاره انعقاد تفاهم‌ نامه ای با بانک ملی درباره ارائه تسهیلات به واحد های تولیدی استان، عنوان کرد: مبلغ این تفاهم‌ نامه 500 میلیارد تومان است و به موجب آن به مراکز تولیدی، اصناف تولیدی و شرکت‌ های دانش بنیان تسهیلاتی با سود حداکثر 8 درصد برای کمک به توسعه اشتغال پرداخت می‌شود.

وی از مذاکره با بانک کشاورزی برای عقد قراردادی به مبلغ 500 میلیارد تومان خبر داد و بیان کرد: در صورت موافقت این بانک تسهیلاتی در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته به کشاورزی ارائه خواهد شد.

شریعتی هم چنین با بیان این که امسال 35 میلیارد تومان تسهیلات با سود 4 درصد برای مشاغل خانگی اختصاص یافته  است، اظهار کرد: سقف این تسهیلات در سال گذشته 5 میلیون تومان بود و امسال 20 میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: برای این تسهیلات سهمیه شهرستانی قرار نمیدهیم و هر شهرستانی در زمینه مشاغل خانگی فعال تر باشد سهم بیشتری در دریافت تسهیلات خواهد داشت.

شریعتی با اشاره به  انجام تمام مراحل مناقصات و مزایده‌ ها از طریق سامانه ستاد تدارکات الکترونیکی خواستار حذف یا بومی سازی سامانه شد و گفت: در استان خوزستان پروژه های بسیاری اجرا  می شود اما با وجود سامانه ستاد دیگر نمی توان در پروژه های استانی هیچ امتیازی برای پیمانکاران بومی قرار داد و پیمانکاران دیگر استان های کشور به راحتی می توانند عهده دار پروژه های استانی شوند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز