خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:

جهاد کشاورزی محور اصلی اقتصاد مقاومتی است

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۰۹۵

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بین سپاه و جهاد کشاورزی همواره تجانس ساختاری بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی در نشستی که به منظور مبادله تفاهم نامه بین سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان علمی پژوهشی و فناوری سپاه حضرت ولی عصر(عج) برگزار گردید، اظهار داشت: رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان های جهاد کشاورزی در سطح کشور تولید مواد غذایی و کمک به امنیت غذایی با توجه به نیاز های کشور در دوره های مختلف می باشد.

وی افزود: طی سال های اخیر بر اساس منویات مقام معظم رهبری نامگذاری سال ها بر پایه اقتصاد و به خصوص اقتصاد مقاومتی بوده است و بخش کشاورزی یکی از مهم ترین بخش هایی می باشد که این مسئله در آن صدق می کند.

چنگلوایی ادامه داد: استان خوزستان گندم  بیش از ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ، شکر ۳۱ میلیون نفر در کشور را تولید می کند، هم چنین ۳۸ درصد ذرت کشور نیز در این استان تولید می گردد که این جایگاه فعلی سازمان می باشد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در افق ۱۴۰۴ تأمین غذایی ۲۷ میلیون نفر صورت خواهد گرفت.

 وی گفت: تجانس ساختاری بین سپاه و سازمان جهاد کشاورزی از اوایل انقلاب تاکنون وجود داشته است و این تفاهم نامه هم قلبی و هم قبلی می باشد.

ریئس سازمان کشاورزی در ادامه برای همکاری هر چه بیشتر پیشنهاد داد دو نفر به عنوان رابط بین سپاه و سازمان برای تعاملات بیشتر وجود داشته باشد هم چنین کارگروه مشترکی متشکل از مدیران این دو مجموعه تشکیل شود.

کیخسرو چنگلوایی هم چنین، اظهار داشت: هر ۳ ماه یک بار نشست هایی به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف این دو مجموعه  برگزار گردد  و این جلسات در سطح شهرستان ها نیز برگزار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز