خبرگزاری کار ایران

شهیدی نیا بیان کرد:

درک مشترک از مفاهیم پدافند غیر عامل در منطقه ویژه پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۸۷۵

فرمانده ارشد HSE، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ضمن ابراز رضایت از برگزاری دوره پنجم از فاز اول دوره های توانمند سازی گفت: درک مشترک از مفاهیم پدافند غیر عامل و الزامات آن، یکی از ثمرات این آموزش ها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، سید امید شهیدی نیا گفت: تا کنون بیش از ۷۰۰ نفر از سطوح بالاترین مدیران و سطوح میانی در قالب ۳۰ شرکت حضور داشته که برخی شرکتها کماکان درخواست ادامه این دوره ها را دارند.

شهیدی نیا ضمن تشکر از سازمان پدافند غیر عامل کشور، دانشگاه امام حسین(ع)، شرکت ره آوران فنون  پتروشیمی و دیگر دست اندرکاران برگزاری دوره ها، افزود: محتوای این دوره ها در آینده نزدیک به شکل جدیدی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیان داشت: درک مشترک از مفاهیم پدافند غیر عامل و الزامات آن، شناخت تهدیدات و آسیب پذیری ها و راهکارهای مقابله، مفاهیم مدیریت بحران فرماندهی حادثه، مدیریت افکار عمومی، بهره گیری از ظرفیت ها در مواقع شرایط اضطراری و بالا بردن مهارت حضور در کار تیمی و مشارکت در آن با حفظ نظم و انضباط در جهت دستیابی به اهداف کاری از ثمرات این دوره ها بود.

وی افزود: استقبال از برگزاری این دوره ها نشان از رضایت از دست آوردهای کیفی و اثر آن در ساختارسازی و شکل دادن تیم های عملیاتی دارد.

شهیدی نیا گفت: آشنایی با نحوه احصاء تهدیدات و آسیب پذیری ها و راه های مقابله با آن است که می تواند سطح هوشیاری عملیاتی را بالا برده و با طراحی تمرین های عملیاتی و دور میزی آمادگی تمامی شرکتها را در مقابله با خطرات احتمالی افزایش داد.

وی افزود: بدست آمدن بانک اطلاعاتی محتوایی، حاصل از کارگاه های تمرین شده ارزشمند بود. همچنین افزایش هماهنگی بین شرکتهای مستقر در منطقه و حتی مدیران شهری در قالب این دوره ها میسر شد.

شهیدی نیا ادامه داد: تحلیل حوادث و بررسی نقاط ضعف و قوت، فرصتی است برای تامل بیشتر به رعایت الزامات ایمنی، بهداشت و محیط زیست، علی الخصوص مدیریت ایمنی فرآیند که رکن اصلی در جلوگیری از حوادث است.

وی گفت: اهداف برنامه ریزی شده برای دوره توانمندسازی باطراحی و بکارگیری مانورهای دور میزی،  بر اساس سنایورهای مبتنی بر آسیب پذیری های شرکت های پتروشیمی استخراج شده است که انشاءالله در ماه های آتی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی خاطر نشان کرد: برای تکمیل این حرکت تعریف دوره های تخصصی منطبق با نیازهای آموزش می بایست در دستور کار قرار گیرد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید براین امر نظارت عالیه داشته باشد.

در پایان، فرمانده ارشد HSE، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، افزایش توان عملیاتی شرکت از لحاظ لجستیکی را آخرین حلقه این زنجیره توانمندسازی برشمرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز