خبرگزاری کار ایران

رونمایی از پوستر بیست‌ و سومین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۹۸۰

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک گفت: آئین رونمایی از پوستر بیست‌ و سومین جشنواره سراسری تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی بازیگر گفت: بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر لاله های سرخ دی ماه امسال با محور ترویج فرهنگ و معارف دینی با الگو پذیری از آئین‌ها و جلوه‌های اسلامی، تبیین و تاکید بر نقش هنر تئاتر در ترویج الگوی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، نکو داشت یاد و خاطره شهدای بمباران چهارم آذر ١٣٦٥ برگزار می‌شود.

بازگیر، تاکید بر تکریم دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حماسه‌های مدافعان حرم، بهره‌مندی از تاریخ ارزشمند و گنجینه ادبیات ایرانی، توجه به حفظ و ترویج و توسعه آداب، سنن، رسوم و باورهای بومی و توجه به مفاهیم والای انسانی، اعتلای ذائقه فرهنگی و نفی تروریسم و خشونت و کوشش برای صلح جهانی را از دیگر محورهای این جشنواره عنوان کرد و گفت: این جشنواره در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود.

بازگیر ادامه داد: بخش نمایش‌های صحنه‌ای این جشنواره به منظور اصالت‌ بخشی به اهداف جشنواره با هدف پویایی و رقابت آفرینی در میان آثار پذیرفته برگزار می‌شود.  

وی اظهار کرد: بخش نمایش‌های خیابانی به منظور زمینه‌ سازی برای انعکاس خلاقیت و نوآوری‌های هنرمندان تئاتر در اجرای نمایش‌هایی با قابلیت اجرا در اماکن عمومی و به صورت رقابتی طراحی شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک مهلت ارسال آثار به این جشنواره را ٢٠ آبان‌ ماه اعلام کرد و گفت: آثار ارائه شده تا ٢٧ آبان‌ماه بازبینی و جشنواره نیز از ٦ تا ١٠ آذرماه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌نوری، امام جمعه نیز گفت: از حضور گرم و صمیمی پیشکسوتان و هنرمندان  تشکر می‌کنم. از آنجایی که نشر و غنی‌ سازی دین مبین اسلام و انتقال آن به نسل نو، رسالت هر هنرمند و هنر اسلامی می‌باشد، هنرمندان باید بیشتر تلاش کنند تا آموزه‌های ائمه معصومین در این هنر فاخر به تصویر بکشند.

فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت: جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ یک برنامه غنی هنری و فرهنگی است که در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت اثر گذار است.

پیمان جهانگیری افزود: در جشنواره سال‌جاری برای اولین بار تئاتر خیابانی هم به آن اضافه می شود که در جذب مخاطب نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: باید این برنامه با همدلی و عزم همگانی به اهداف والای خود دست یافته تا در تبیین پیام‌های ارزشی موثر باشد.

علی بازگیر رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم از توجه مسوولان برای برگزاری شایسته این جشنواره تقدیر کرد.

در این مراسم پوستر جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ رونمایی شد.

گفتنی است، بیست‌ و دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر لاله های سرخ اندیمشک بهمن‌ ماه سال گذشته در شهرستان اندیمشک برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز