خبرگزاری کار ایران

به ریاست مدیرکل مدیریت بحران خوزستان؛

جلسه کارگروه ویژه هرس درختان کنوکارپوس برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۲۴۵

جلسه کارگروه ویژه هرس درختان کنوکارپوس امروز(شنبه) مورخ 29 مهرماه 96 به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استان و با حضور مدیرکل امور شهری و شوراها، فرمانداران اهواز، خرمشهر، شوش، اندیمشک، مدیرکل حفاظت محیط زیست و نمایندگان دستگاههای اجرایی و شهرداری ها در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده در ابتدای جلسه از دستگاههایی که در حوزه معاونت عمرانی بویژه در بحث تأمین امکانات پایانه مرزی چزابه با همه کمبودها جهت رفاه حال زائرین تلاش می کنند تشکر و قدردانی کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان افزود: با نظر به اینکه موضوع این جلسه هرس درختان کنوکارپوس به دلیل بروز مشکلات تنفسی است ولی باید توجه داشت که تمام این مشکلات فقط ناشی از این موضوع نیست و مشکلات ناشی از آلایندگی های صنایع بزرگ و کارخانجات را نیز بایستی به این بحث اضافه کرد و مدیران این شرکت ها سعی در کاهش آلودگی صنایع خود کنند، چراکه حق مردم این است که صنایع بزرگ و شرکت ها بایستی در قبال فعالیت ها و آلایندگی خود خدماتی را نیز در خصوص فراهم سازی و تهیه امکانات به شهروندان ارائه کنند.

وی اظهار داشت: شهرداری ها نیز در خصوص هرس درختان کنوکارپوس باید سریعتر اقدام کنند و قبل از ورود استاندار محترم و معاونین به این موضوع نسبت به حل آن عمل کنند.

حاجی زاده در خصوص اهمیت مصوبات ستاد بحران خاطرنشان کرد: پس از مصوبات شورای تأمین استان لازم الاجراترین مصوبات مربوط به ستاد بحران است که می بایست عملی شوند، لذا مدیران و دستگاهها در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشند و در موضوعات مختلف و پیگیری آنها فعال باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به هرس درختان کنوکارپوس و اهمیت بالای آن در جلوگیری از مشکلات تنفسی شهروندان، افزود: شهرداری ها به عنوان متولی این کار می بایست هر چه سریعتر اقدامات لازم و به موقع را انجام دهند.

همچنین در ادامه جلسه، فرمانداران، شهرداران و نمایندگان دستگاه های اجرایی در خصوص اقدامات انجام شده در هرس درختان کنوکارپوس گزارشات خود را ارائه کردند

درپایان نیز به پیشنهاد مدیرکل مدیریت بحران استان مصوبات زیر به تصویب رسید:

-کمیته نظارت بر هرس درختان به ریاست امورشهری و شوراها و با حضور نمایندگان مدیریت بحران، محیط زیست و علوم پزشکی تشکیل شود و گزارش و بازدید روزانه تهیه کنند (هرس درختان بایستی ظرف مدت یکهفته انجام شود).

-ورودی و خروجی شهرها در مسیر کاروانها و حتی اطراف جاده های اصلی از طرف شهرداری ها و راهداری استان انجام شود

-جمع آوری کامل و دفع مناسب درختان هرس شده به جهت جلوگیری از مشکلات تنفسی ناشی از گرده افشانی باقیمانده های درختان و نمای نامناسب آنها صورت پذیرد.

-دانشگاه چمران، علوم پزشکی، سازمان آب و برق و شرکت توسعه نیشکر نسبت به هرس درختان خود اقدام کنند.

-ماشین آلات لازم از طرف شرکت نفت، سازمان آب و برق، ملی حفاری، شرکت توزیع برق استان و برق منطقه ای ظرف 48 ساعت تأمین و در اختیار قرار داده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز