خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

پتروشیمی‌ها به سمت توسعه حرکت کنند/ پتروشیمی مارون الگوی خوبی برای صنعت پتروشیمی است

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۶۵۵

نماینده مردم شهرستان‌های ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام خمینی«ره» در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های پتروشیمی منطقه، نباید به تکنولوژی قدیمی اکتفا کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی گلمرادی در گفتگوی اختصاصی با این خبرگزاری گفت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای در صنعت پتروشیمی از چند جهت حائز اهمیت است. اول اینکه با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، آلایندگی‌های محیط زیستی منطقه به‌شدت کاهش می‌یابد که این امر در سلامت محیط و زندگی مردم حوزه انتخابیه نقش بسزایی دارد.

دومین نتیجه‌ی مثبتی که اجرای این طرح‌ها در پی خواهد داشت، ایجاد اشتغال است که با توجه به اینکه تأکید گردیده از جوانان بومی جویای کار بهره‌گیری شود، می‌تواند به کاهش بیکاری و حل مشکلات اشتغال به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم کمک نماید.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس، دیگر نتیجه‌ی مثبت اجرای طرح‌های توسعه‌ای را، سودآوری برای کشور دانست که در نهایت منجر به رفاه عمومی در جامعه خواهد شد.

علی گلمرادی ادامه داد: متأسفانه برخی شرکت‌ها هنوز به سیستم‌های قدیمی خود که بیش از ده‌ها سال از عمر آنان می‌گذرد، بسنده کرده‌اند و برنامه‌ای برای توسعه و نوآوری ندارند. از طرفی برخی شرکت‌های منطقه مانند پتروشیمی مارون، به شکل گسترده‌ای اقدام به اجرای طرح‌های توسعه‌ای نموده، که این شرکت می‌تواند الگوی مناسبی برای سایرین باشد. زیرا در حال حاضر، پتروشیمی مارون، ۷ تا ۸ درصد کل تولید صنعت پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که منطقه با آن روبرو است، مسائل حقوقی کارگران بوده که با توجه به اینکه پتروشیمی مارون با استفاده از تکنولوژی روز، سودآوری خوبی را کسب نموده، شاهد هستیم که خوشبختانه در این مجموعه رضایت قابل قبولی در بین نیروی کار وجود دارد و این مسئله برای ما حائز اهمیت زیادی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: وقتی یک پتروشیمی مانند مارون می‌تواند در بخش توسعه و اشتغال‌زایی حرکت خوب و کارهای جدی را انجام دهد و در بخش سودرسانی به سهام عدالت و سهامداران خود موفق عمل نماید، سایر پتروشیمی‌ها نیز می‌توانند به این سمت‌وسو حرکت نمایند.

گلمرادی در پایان این گفتگو بیان داشت: بنده به‌عنوان نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی، علاوه بر اعلام آمادگی برای حمایت از اقدامات توسعه‌ای در منطقه، بر استفاده از نیروهای بومی و توجه ویژه به مسئولیت‌های اجتماعی صنعت پتروشیمی، تأکید جدی دارم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز