خبرگزاری کار ایران

محمد حاج رسولی‌ها:

مدیریت بهینه منابع آب ضامن پایداری محیط زیست و انسان‌هاست

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۹۸۶

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بر ضرورت مدیریت بهینه منابع آب، به‌منظور دستیابی به پایداری محیط زیست و در نتیجه پایداری سلامت انسان‌ها در جهان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد حاج رسولی‌ها در آیین افتتاح چهارمین کنفرانس بین المللی رفتار بلندمدت و فناوری های نوسازی و سازگار با محیط زیست سدها، در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما افزود: تامین امنیت آبی در قرن 21 و تضمین حفاظت از آب شیرین، اکوسیستم‌های مربوطه و توسعه این منابع به نحوی که پایداری بهره‌مندی از منابع آب را ارتقا بخشد، چالش مشترک موجود در جهان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد که در طول 40 سال گذشته جمعیت دنیا دو برابر شده، در حالی که استفاده از آب شیرین چهار برابر افزایش یافته است و تا سال 2050 برداشت آب با رشد سریع 50 درصدی در کشورهای در حال توسعه و 18 درصدی در کشورهای توسعه یافته مواجه خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: میزان سرانه آب تجدیدپذیر سالانه ایران از حدود 13 هزار متر مکعب در سال به حدود 1400 مترمکعب در سال کاهش یافته و در صورت ادامه این روند، وضعیت در آینده به مراتب بدتر خواهد شد.
 
وی وضعیت کنونی  آب در جهان را بحرانی دانست و گفت: در بیشتر کشورهای در حال توسعه، آب ناسالم تهدیدی بسیار بزرگ تر از مناقشات مسلحانه برای امنیت انسان است.
وی حل این بحران را در گرو تدوین سیاست ها و برنامه های عملیاتی منسجم، با هدف توسعه پایدار عنوان کرد.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، مهار آب‌های سطحی از طریق سد سازی، بهره‌برداری پایدار از سدها را یکی از برنامه‌های مقابله با وضعیت بحرانی موجود در جهان دانست و اظهار کرد: نظام‌مند کردن تخصیص آب، رعایت اصل توسعه پایدار، توان مجاز حوضه‌ها و منظور کردن حقابه‌های زیست محیطی در تخصیص آب طرح ها، زمینه رفتار بلندمدت سدها از منظر توسعه منابع آب در کشورها را فراهم می کند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز