خبرگزاری کار ایران

در راستای افزایش تعاملات بین حوزه ای صورت گرفت؛

نشست تعاملی حوزه های قضایی و نیروی انتظامی در زندان ماهشهر

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۸۷۴

در راستای ارتقاء امنیت پایدار و افزایش تعاملات بین حوزه ای نشست مسئولین قضایی شهرستان ماهشهر ، بندر امام خمینی (ره) و فرمانده نیروی انتظامی در زندان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عباسی اصل رئیس ندامتگاه در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمدگویی گزارشی از برنامه های اجرایی زندان را تشریح و در ادامه بر اجرای رویکردهای تامینی وتربیتی به منظور سالم سازی محیط زندان و کمک به بازگشت سعادتمندانه زندانیان به عنوان اولویتی مهم تاکید کرد.

وی حفظ نظم وامنیت در شهرستان را  را نیازمند توسعه همکاری بین دستگاهی دانست و از مراجع قضایی و نیروی انتطامی در همکاری با زندان تشکر و قدردانی کرد.

آقاجری دادستان شهرستان ماهشهر  نیز در این جلسه با بیان اینکه به منظور برقراری امنیت در جامعه ، زندان ایجاد شده وبه منزله اجرای قانون تعدادی در این مکان نگهداری می شوندگفت : افرادی که در طول دوران تحمل مجازات ، اصلاح ازگذشته خویش پشیمان شوند مورد رأفت اسلامی قرار می گیرند وبه آنان تسهیلات قضایی همچون تعلیق مجازات ، آزادی مشروط ومرخصی اعطاء می شود

وی برخورد با مجرمین سابقه دار وشرور را ضروری دانست و تاکید کرد : در صدور کیفرخواست ، سابقه ونوع جرم مورد توجه قرار می گیرد .

در ادامه سرهنگ زبیدی فرمانده انتظامی شهرستان نیز در سخنانی با اشاره به نقش موثر فعالیت های اصلاحی و تربیتی بر حفظ نظم و امنیت جامعه،لزوم توسعه تعاملات بین نیروی انتظامی و حوزه های قضایی وزندان به منظور پیشگیری از وقوع جرم را مورد تاکید قرار داد.

فرمانده انتظامی ماهشهر با مهم برشمردن فرآیندهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی زندانیان،آموزش وتوانمندسازی ،اعزام وبدرقه مددجویان حوزه قضایی را وظیفه ای خطیر توصیف و بر همکاری بیش از پیش نیرویی انتظامی با مجموعه زندان در راستای انجام این تکلیف مهم اعلام آمادگی کرد.

در ادامه هلالی زاده رئیس حوزه قضایی بند امام خمینی (ره) اظهار داشت: تعاملات حوزه های قضایی و نیروی انتظامی در جهت امنیت جامعه، می‌تواند کاهش آسیب‌های اجتماعی را بیش از پیش در بر داشته باشد

وی بابیان اینکه تعامل و همکاری زندان ، مراجع قضایی و همچنین نیروی انتظامی در یک جهت است گفت :  کاهش بروز جرم در جامعه و همچنین کاهش جمعیت کیفری مهمترین هدف دستگاه قضایی و انتطامی است.

در این دیدار ساکی قاضی ناظر زندان وحجت الاسلام سالمی دادیارشعبه سوم  شهرستان ماهشهر نیز حضور داشته اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز