خبرگزاری کار ایران

از سوی کنسرسیوم بین المللی پرگس؛

نتایج طرح مطالعاتی میدان کرنج به شرکت ملی مناطق نفت ‎خیز جنوب ارائه شد

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۶۰۸

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: نخستین طرح توسعه یکی از میادین منتخب شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب که در قالب قراردادهای جدید نفتی ویژه مناطق نفتخیز با شرکت های داخلی و خارجی منعقد شده بود، از طرف کنسرسیوم بین المللی پرگس ارائه شد که مقدمه ای بر ورود به فاز انتخاب شرکت اصلح با هماهنگی شرکت ملی نفت ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بیژن عالی پور با بیان این خبر افزود: پس از برگزاری بیش از ۱۰ جلسه کارشناسی بین کمیته توسعه میادین مناطق نفتخیز جنوب و کنسرسیوم پرگس ، این کنسرسیوم طرح خود را با محوریت نحوه افزایش تولید، براورد میزان سرمایه گذاری و بروزرسانی تاسیسات سطح الارضی به مدیران ارشد مناطق نفت خیز جنوب ارائه کرد.

وی اظهار داشت: یک شرکت دیگر نیز طرح مطالعه دیگری در خصوص میدان کرنج  ارائه داده است و در نهایت پس از بررسی و امکان سنجی هر دو طرح، طرح نهایی که مناطق نفتخیز جنوب تهیه می کند به شرکت ها ارائه خواهد شد و آن طرح، طرح نهایی خواهد بود.

وی ضمن اشاره به نهایی شدن طرح توسعه میدان کرنج توسط شرکت ملی نفت ایران، گفت: امیدواریم هر شرکتی که برای انجام این طرح انتخاب می شود، بتواند با عملکردی روزآمد و موثر ، ما را  در رسیدن به اهداف کلان در صنعت نفت یاری رساند.

نماینده کنسرسیوم پرگس نیز از حضور در ایران ابراز خرسندی کرد و تحویل طرح توسعه میدان به مدیران مناطق نفتخیز جنوب را از افتخارات چند سال اخیر کنسرسیوم دانست و برتبادل دانش بین ایران و دیگر کشورها تاکید کرد.

براساس این گزارش، نخستین تفاهم نامه همکاری و قرارداد محرمانگی بر پایه چارچوب قراردادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب سوم آذر ۱۳۹۵ در راستای اجرای الگوی جدید قراردادهای نفتی در حوزه بالادستی صنعت نفت و با هدف توسعه میادین نفت و گاز، میان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و کنسرسیوم بین المللی پرگس متشکل از ۱۱ شرکت اروپایی، کانادایی، آسیایی و دانشگاه صنعتی شریف امضا شد.

شرکت PERGAS انگلیس (فعال در حوزه مهندسی و مدیریت سرمایه گذاری در صنعت نفت)، شرکت AGR نروژ (فعال در حفاری و طراحی مهندسی)، شرکت SPEC خاورمیانه (فعال در زمینه ساخت مجتمع‌های بهره برداری)، شرکت Oilserv خاورمیانه (فعال در عملیات بالادستی)، شرکت LOOBY انگلیس (فعال در ساخت تجهیزات سطح الارضی)، شرکت ملی نفت فیلیپین (PNOC )، شرکت Standard Handson انگلیس (فعال در زمینه مالی و سرمایه‌گذاری) و دانشگاه صنعتی شریف، کنسرسیوم پرگس را تشکیل می‌دهند و شرکت PERGAS مدیریت این کنسرسیوم را بر عهده دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز