خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان اعلام کرد؛

راه اندازی اولین مرکز شتاب دهنده کسب و کار در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۲۰۵

استاندار خوزستان گفت: به زودی دومین مرکز شتابدهی را در فنی و حرفه ای خوزستان و سومین مرکز شتابدهی را در دانشگاه چمران راه اندازی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح اولین مرکز شتاب‌دهی نوآوری کسب و کار خوزستان در اهواز، اظهار کرد: اشتغال جوانان یکی از مساله ها و دغدغه های اصلی کشور است و مسئولان باید برای بهبود روند وضعیت اشتغال و فضای کسب و کار تلاش کنند.

وی افزود: با ایجاد فضای مناسب برای بخش خصوصی و عقب نشینی دولت در اقتصاد می توان اوضاع و شرایط اقتصادی را بهبود بخشید.
شریعتی تصریح کرد: اگر بخواهیم اشتغال را در استان بهبود ببخشیم باید در حوزه های مختلف تلاش شود تا فضای کسب و کار خوزستان بهبود یابد و مقررات دست و پاگیری که در کشور و استان خوزستان وجود دارد به حداقل برسد.
استاندار خوزستان با اشاره به کاهش بروکراسی های اداری در خوزستان گفت: برای دریافت مجوز در استان خوزستان به انجام 760 فرآیند نیاز است که با تلاش های انجام شده این میزان به 160 فرآیند کاهش پیدا خواهد کرد و حتی  می توان این میزان را به تعداد فرآیندهای کمتری کاهش داد.
وی ادامه داد: در 4 سال گذشته نرخ بیکاری در خوزستان کاهش داشته و شرایط بهبود پیدا کرده است و باید تلاش شود تا شرایط بهتر نیز شود.
شریعتی عنوان کرد: نرخ مشارکت در استان افزایش داشته و این امر نشانه خوبی در وضعیت اقتصادی به شمار می رود اما باید فضای کسب و کار را بیش از پیش بهبود بخشید و افتتاح مرکز شتابدهی نوآوری یکی از راهکارهای موثر در این زمینه است.
استاندار خوزستان با اشاره به حمایت شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان نسبت به راه اندازی نخستین مرکز شتابدهی نوآوری کسب و کار استان گفت: شرکت شهرکهای صنعتی استان به وعده های خود در زمینه ایجاد این مرکز عمل کرد و علاوه بر در اختیار قرار دادن فضا و مکان مناسب از هیچ گونه حمایتی از این مرکز دریغ نکرد.
وی افزود: اگر با همین شرایط پیش برویم موانع تولید برطرف و صنعتگران و تولیدکنندگان حمایت خواهند شد.
شریعتی با بیان این که همه مدیران وظیفه دارند تا ایده پردازان، سرمایه گذاران و کارآفرینان حمایت کنند، خاطر نشان کرد: به زودی دومین مرکز شتابدهی را در فنی و حرفه ای خوزستان و سومین مرکز شتابدهی را در دانشگاه چمران راه اندازی خواهیم کرد زیرا باید برای اندیشه های نو، خلاقیت ها و تفکرات بدیع فرزندان استان اهمیت قائل باشیم تا نخبگان از خوزستان مهاجرت نکنند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز