خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان خبر داد:

طرح اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج برای کنترل و کاهش طلاق در اهواز و آبادان

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۶۹۹

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان از اجرای طرح مشاوره اجباری پیش از ازدواج در 2 شهرستان اهواز و آبادان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این پروژه کنترل و پیشگیری از پدیده طلاق در استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نشست کمیته طلاق با حضور، محمد صادق کریمی کیا مدیر کل امور اجتماعی استانداری و اعضای این کمیته در محل اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عوامل تزلزل نهاد خانواده بویژه موضوع طلاق،گفت: الحمدلله یک همدلی عمومی، نسبت به این پدیده در کشور ایجاد شده و وزارت کشور بعنوان متولی این امر اعتبارات قابل قبولی را به موضوع طلاق اختصاص داده است.

محمد صادق کریمی کیا افزود: با توجه به اهمیت ویژه تحکیم و سلامت بنیان خانواده در تعالی نسل آینده و پویایی جامعه سالم ماه گذشته طرح اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج از سوی امور اجتماعی استانداری خوزستان در وزارت کشور مطرح شد که خوشبختانه شورای اجتماعی کشور با تصویب آن موافقت کرد.

وی ادامه داد: این طرح برای اولین بار در کشور و به پیشنهاد استان خوزستان اجرایی می شود و مسئولیت آن با اداره کل امور اجتماعی و کمیته طلاق استان خواهد بود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار کرد: این پروژه بصورت آزمایشی در دو شهرستان اهواز و آبادان که دارای بیشترین نرخ رشد طلاق در استان هستند، انجام خواهد شد و در صورت نتایج مطلوب در کل استان اجرا می شود.

کریمی کیا در ادامه تصریح کرد: به نظر می رسد یکی از عمده مشکلات در حوزه طلاق شیوه های همسر گزینی است؛ بنابراین عملیاتی شدن این طرح بصورت پایلوت و با حضور مشاوران و روانشناسان خبره می تواند بخشی از علت ها و نبود آگاهی های کافی در هنگام انتخاب همسر را مدیریت کند.

وی در پایان ارائه طرح های پیشگیرانه، نظارت بر روند اجرایی طرح ها و رصد اعتبارات تزریق شده و پایش اثربخشی اجرای طرح ها را از وظایف کمیته کنترل و پیشگیری از طلاق خواند و افزود: مصوبات این کمیته در شورای اجتماعی استان تصویب خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز