خبرگزاری کار ایران

نشست مدیرکل بحران خوزستان با مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر

کد خبر : ۵۴۰۱۰۸

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: شرکت توسعه نیشکر باید خدمات انجام شده خود را به آگاهی مردم برساند و نسبت به آرامش روانی جامعه در بحث آلودگی‌های زیست محیطی اطلاع رسانی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیرکل مدیریت بحران استان روز(دوشنبه) مورخ 3 مهرماه 96 از شرکت کشت و صنعت دعبل خزاعی بازدید کرد.

در این نشست حاجی زاده ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس به اهمیت استان خوزستان پرداخت و افزود: خوزستان قلب تپنده ایران است و قطب اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور محسوب می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: استان خوزستان با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی در بحث کشاورزی دارای اهمیت است، ضمن اینکه در خصوص مسائل زیست محیطی نیز کشاورزی سهم مهمی دارد که در این بین شرکت کشت و صنعت نیشکر سهم بسزایی در ایجاد اشتغال و امنیت و توسعه پایدار ایفا می کند لذا بایستی مورد حمایت قرار گیرد.

کیامرث حاجی زاده خاطرنشان کرد: نظر استاندار و مسئولان استانی بر جذب سرمایه گذار و بخش خصوصی است که در این خصوص شرکت توسعه نیشکر نقش قابل قبولی را ایفا می کند.

وی با اشاره به بحث آموزش و اطلاع رسانی شرکت توسعه نیشکر افزود: شرکت توسعه نیشکر باید خدمات انجام شده خود را به آگاهی مردم برساند و نسبت به آرامش روانی جامعه در بحث آلودگی های زیست محیطی اطلاع رسانی کند.

وی اظهار داشت: بایستی سعی کنیم در خصوص مواجه با بحران مقوله پیش بینی و پیشگیری را سرلوحه کار قرار دهیم و به نوعی در این زمینه سرمایه گذاری کنیم چراکه اگر حادثه اتفاق بیافتد جبران خسارات ناشی از آن به مراتب سنگین تر و شاید غیرفابل جبران باشند پس به این نتیجه می رسیم که پیش بینی و پیشگیری سرمایه گذاری است و نه هزینه.

حاجی زاده گفت: سه موضوع مهم در خصوص شرکت توسعه نیشکر و شرکت های تابعه بایستی انجام شود: اول بحث زه آب و اینکه باید به سمتی برویم که با چاره اندیشی و برگزاری جلسات متعدد راهکار مناسب در این مورد را بدست آوریم، همچنین شرکت توسعه نیشکر کارگروهی را تشکیل دهد و دستگاههای مربوط نیز همکاری لازم را انجام دهند چراکه می توان از آن در صنایع مختلف استفاده کرد و بجای بحرانی شدن موضوع بعنوان یک فرصت بهره برداری کرد.

موضوع دوم بحث برداشت سبز است که شرکت توسعه نیشکر بایستی تلاش کند که نیمی از برداشت محصولاتش را از این طریق انجام دهد و تا حدودی از آلودگی های زیست محیطی ناشی از سوزاندن زمین های تحت کشت و جو روانی ناشی از این آلودگی ها نزد شهروندان کاسته شود.

موضوع سوم نیز در خصوص برقراری و توسعه سیستم ایمنی بویژه در بحث اطفاء حریق است و شرکت توسعه نیشکر که در معرض خطر  و مواجه با آن است موظف است اقدامات لازم را از جمله ایجاد پایگاه اطفاء حریق در جهت حفظ امنیت و جلوگیری از وقوع خطر و ایجاد بحران انجام دهد.

 در ابتدای این نشست مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و مدیران شرکت های تابعه در مورد روند فعالیت این مجموعه و اقدامات انجام شده در خصوص پیشرفت و توسعه شرکت توضیحاتی را ارائه کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز