خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان اعلام کرد؛

اختصاص 52 هزار هکتار در فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری به شمال خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۷۳۲

استاندار خوزستان گفت: در فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری 52 هزار هکتار به شهرهای شمال خوزستان شامل ایذه، باغملک، مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و بخش های مربوطه اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در حاشیه گردهمایی رزمندگان شهرستان باغملک که روز یکشنبه دوم مهرماه در بخش صیدون از توابع این شهرستان با حضور استاندار خوزستان برگزار شد امام جمعه و تعدادی از اهالی شهر صیدون برخی از مشکلات زیرساختی این شهر را با نماینده عالی دولت در استان مطرح کردند.

امام جمعه شهر صیدون از تلاش‌های استاندار خوزستان در سرکشی به مناطق محروم و رسیدگی به مشکلات مردم تقدیر و تشکر کرد و در ادامه به بیان برخی از مشکلات شهر صیدون پرداخت و خواستار چاره اندیشی در خصوص جاده باغملک-صیدون که از جاده های خطرناک و پرتلفات منطقه می باشد و همچنین رفع مشکلات مربوط به آب کشاورزی شد.

در ادامه  غلامرضا شریعتی پس از شنیدن مشکلات شهر صیدون برنامه های دولت برای حل این مشکلات را تشریح کرد.

استاندار خوزستان در خصوص موضوع مشکل آب شرب به مصوبه 15 فروردین امسال دولت برای حل مشکلات استان اشاره کرد و گفت: دولت پس از سفر اسفند ماه سال گذشته رئیس جمهور به خوزستان دست به کار شد و اقدامات موثری انجام داد و سه طرح بزرگ آبرسانی در استان در دستور کار قرار گرفت.

شریعتی افزود: این سه طرح شامل طرح آبرسانی غدیر برای آبرسانی به 25 شهر و 1600روستا، طرح آبرسانی شمال شرق استان برای آبرسانی به 8 شهر و 682 روستا و طرح آب جنوب شرق استان برای آبرسانی به شهرهای این منطقه از استان است که با اجرای این سه طرح کل استان تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

استاندار خوزستان تصریح کرد: شهرهای ایذه، باغملک، رامهرمز، صیدون، قلعه تل و روستاهای مسیر جزو طرح آب شمال شرق هستند که بحمدلله با پیگیری های موثر، مناقصه آن برگزار و برنده آن مشخص شد و در شورای اقتصاد هم حدود 10 روز پیش به تصویب رسید و هم اکنون روال اداری آن در بانک مرکزی در حال انجام است.

شریعتی فاینانس این طرح را 406 میلیون یورو یعنی حدود 2 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اعلام کرد: طرح آبرسانی شمال شرق از پشت سد کارون انجام خواهد شد و آبیاری 19 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستان باغملک در این طرح پیش بینی شده است و امیدواریم روال اداری آن در کشور ما و در طرف فاینانسور نروژی سریع تر انجام شود و هر چه زودتر عملیات اجرایی شروع شود.  

وی در خصوص راهکار ارتقای کیفیت آب شرب در بخش صیدون در کوتاه مدت گفت: برای کوتاه مدت یک دستگاه آب شیرین کن برای شهر صیدون اختصاص یافته است و شرکت آب و فاضلاب استان موظف شده است که آن را در شبکه به بهره‌برداری برساند که ان‌شاالله به زودی این کار انجام خواهد‌شد تا کیفیت آب شهر صیدون بهبود یابد و در عین حال در دراز مدت با اجرای طرح آبرسانی شمال شرق استان دغدغه آب شرب در افق 40 سال آینده به طور اساسی مرتفع خواهد شد.

استاندار با اشاره به طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی خاطرنشان کرد: در فاز دوم این طرح که حدود 229 هزار هکتار است 52 هزار هکتار آن برای شهرهای شمال استان شامل ایذه، باغملک، مسجدسلیمان، اندیکا و لالی و بخش های مربوطه است که روال اداری آن در حال طی شدن است و موضوع تخصیص آب آن از سوی وزارت نیرو در حال بررسی است که امیدواریم این روال به طور کامل طی شود و این طرح به سرانجام برسد؛ با این حال این 52 هزار هکتار علاوه بر 19 هزار هکتاریست که برای شهرستان باغملک در طرح آبرسانی شمال شرق استان لحاظ شده‌است.

شریعتی با اشاره به غیراستاندارد بودن جاده باغملک – صیدون گفت: از اداره کل راه سازی استان می‌خواهم جاده باغملک-صیدون را بر اساس کار کارشناسی تعریض نماید و نقاط حادثه خیز آن اصلاح شود.

استاندار خوزستان در پایان در مورد برنامه دولت برای بهبود خدمات بخش سلامت در منطقه عنوان کرد: بیمارستان شهرستان باغملک رو به اتمام است و مشکلات جزئی مانند برق دارد که در سفر قبلی از فرماندار خواستم پیگیری کند و موضوع برق را هم حل نماید و هماهنگی های لازم با وزارت بهداشت برای تجهیز بیمارستان صورت گرفته‌است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز