خبرگزاری کار ایران

توسط مأموران حفاظت محیط زیست صورت گرفت؛

دستگیری متخلفان شکار مرغابی و کبوتر در شوشتر

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۳۱۳

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شوشتر در روز چهارشنبه مورخ 29 شهریورماه در نزدیکی زیستگاه های آبی آزاد حوزه استحفاظی این شهرستان سه متخلف شکار غیرمجاز شناسایی و دستگیر و از آنها لاشه 10 قطعه خوتکا ، 2 قطعه نوک پهن و 4 قطعه کبوتر وحشی به همراه سه قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط و پس از تنظیم صورتجلسه جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی گردیدند .

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی فتحی نیا افزود : مأمورین این اداره موفق شدند سه نفر متخلف را که با استفاده سه قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی 12 قطعه مرغابی و 4 قطعه کبوتر وحشی را شکار کرده بودند دستگیر نمایند .

وی با اشاره به شروع فصل مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به این شهرستان گفت: خوتکا و نوک پهن از جمله مرغابیانی هستند که همه ساله شاهد حضور این پرندگان به صورت مهاجر در کنار تالابها و رودخانه ها و زیستگاه های آبزی خوزستان هستیم و شهرستان شوشتر نیز بدلیل وجود رودخانه های مهم کارون و دز در حوزه این شهرستان و تالابها و زیستگاه های آبی اطراف آنها یکی از زیستگاه های مهم پرندگان آبزی و کنار آبزی در سطح استان به حساب آمده و حفاظت از این زیستگاه ها و جلوگیری از شکار بی رویه این پرندگان باید مورد توجه جدی قرار گیرد .

شایان ذکر است براساس مصوبه شماره 380 شورای عالی محیط زیست جریمه شکار هرقطعه خوتکا و نیز اردک نوک پهن مبلغ یک میلیون ریال و هرقطعه کبوتر وحشی مبلغ  یکصد هزار ریال  تعیین شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز