خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت:

کانون های روستایی یکی از بزرگترین ظرفیت های فرهنگی خوزستان هستند

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۹۱۹

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار داشت: کانون های روستایی یکی از بزرگترین ظرفیت های فرهنگی استان در بخش روستایی، عشایری و مناطق محروم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد جوروند در نشستی با مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان در خصوص چگونگی مشارکت و همکاری در حوزه کانون های مساجد روستایی، ضمن ارائه آمار و گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی، گفت: کانون های روستایی یکی از بزرگترین ظرفیت‌های فرهنگی استان در بخش روستایی، عشایری و مناطق محروم هستند زیرا در این سال ها فعالیت چشم گیر و اثرگذاری در این حوزه داشتند که در بازدیدهایی که داشتیم کاملا مشهود بود.

وی اظهار داشت: دوره ها و برنامه هایی پیرامون صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، اوقات فراغت، کلاس های آموزشی، علمی، حجاب و عفاف و برنامه های متنوع ورزشی بخش کوچکی از فعالیت های این کانون ها در حوزه روستایی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: کانون هایی در مناطق دور دست و با کمترین امکانات و تجهیزات در حال فعالیت و تلاش برای ترویج فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی هستند.

 وی با اشاره به مشکلات مالی، عمرانی و تجهیزاتی پیش روی کانون های روستایی، پیشنهادی داد، تا برای رفع بخشی از این محرومیت ها، تفاهم نامه ای در قالب برنامه های فرهنگی و فرصت ها و تهدیدهای اجتماعی به صورت مشترک تنظیم و جهت حمایت به امضاء طرفین برسد. 

در این نشست که با حضور حسین براتی مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان برگزار شد، مقرر گردید طرحی از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد تهیه و تدوین و به اداره کل امور روستایی استانداری ارائه شود تا پس از بررسی و کارشناسی لازم نسبت به تصویب و اجرایی کردن آن اقدامات لازم صورت گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز