خبرگزاری کار ایران

به میزبانی شرکت نفت و گاز کارون برگزار شد؛

دومین گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۷۵۹

دومین گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان خوزستان به میزبانی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در این نشست، اقامه نماز را اولین نشانه حکومت صالحان معرفی کرد و خدمت در عرصه نماز و ترویج شعایر دینی را موهبتی الهی دانست و افزود: در قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع)، امت اسلامی به برپا داشتن نماز دعوت شده‌اند و همانگونه که عدالت اجتماعی نماد حکومت دینی در امور دنیایی است، اقامه نماز نیز نماد این حکومت در امر معنوی جامعه است .

محسن دهان زاده با اعلام این مطلب که ستاد اقامه نماز شرکت نفت و گاز کارون در 8 سال گذشته موفق به کسب رتبه برتر و شایسته تقدیر در بین دستگاه های استان خوزستان شده است، افزود: جلسات ستاد اقامه نماز این شرکت هر سه ماه یک بار با حضور اعضاء و ائمه جماعات واحدهای ستادی و عملیاتی برگزار می شود که علاوه بر اتخاذ تصمیمات جدید، مصوبات جلسات قبلی نیز پیگیری می گردد .

وی با بیان اینکه در سال های اخیر شرکت کارون با بهره گیری موثر و هدفمند از فضای مجازی، نقش بسیار موثری در اشاعه و بازنشر معارف دینی و قرآنی ایفا کرده است، خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی فعالیت های مذهبی و پاسخگویی ائمه جماعات به سوالات شرعی کارکنان از طریق شبکه های اجتماعی، فراخوان و برگزاری برنامه های ختم قرآن غیر حضوری و انتشار روزانه کلام معصومین و  احادیث در اینترانت سازمانی بخشی از اقدامات این شرکت در این عرصه است که در کنار فعالیت هایی مانند برپایی مستمر نماز جماعت در تاسیسات و مناطق عملیاتی  و برگزاری جشن تکلیف برای دختران نونهال روستاهای همجوار تاسیسات صورت گرفته است .

در ادامه این نشست مسئول قرارگاه فرهنگی صنعت نفت جنوب با ابراز خرسندی از حضور در این جلسه  و ضمن معرفی ساختار و ضرورت تشکیل شورای فرهنگی و ستاد اقامه نماز وزارت نفت، گفت: در سطح وزارت نفت حدود 1000 روحانی و امام جماعت فعالیت می کنند که قریب به یک چهارم این سربازان فرهنگی در استان خوزستان حضور دارند .

وی با اشاره به  ارزیابی علمی  بیش از 1000 پیش نماز به جهت بهبود آموزش های دینی توسط این نهاد، خاطر نشان کرد:  از بین دستگا ها ی اجرایی در حال حاضر تنها در وزارت نفت ستاد اقامه نماز به شکلی مدون و سیستمی فعالبت های تخصصی خود را به انجام می رساند که این دستاورد مهم و افتخار آمیز مرهون نگاه ویژه وزیر محترم نفت در توسعه و ترویج فرهنک نماز و عبادت است .

حجت الاسلام و المسلمین رضا حیدری همچنین با تقدیر از حمایت های مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب  از فعالیت های این قرارگاه، تصریح کرد: دیدگاه کلان مناطق نفتخیز جنوب و شرکت های تابع آن ساماندهی و ارتقاء امور فرهنگی، دینی و اعتقادی کارکنان و خانواده ها با هماهنگی قرارگاه فرهنگی است ، که فعالیت ها و اقدامات شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون در راستای ترویج فرهنگ نماز و پاسداشت ارزش های دینی،   ارزنده   و قابل تقدیر است .

در بخش دیگری از این نشست دبیر ستاد اقامه نماز استان خوزستان ضمن تقدیر از حسن میزبانی شرکت نفت و گاز کارون برای این نشست، عملکرد این شرکت را در حوزه اشاعه و جاری سازی نماز جماعت در خور توجه و موفقیت آمیز توصیف کرد .

سید موسی بلادیان با تاکید به این مطلب که لازم است سایر دستگاه ها  نیز از تجربه موفق شرکت نفت و گاز کارون الگو برداری کنند، گفت: رمز موفقیت شرکت نفت و گاز کارون در حوزه نماز این است که مدیرعامل این مجموعه علاوه بر تبحر کافی در حوزه تخصصی خود، خادم به نماز و مقید به این فریضه الهی است . 

گفتنی است در پایان این گردهمایی برخی از دبیران اقامه نماز دستگاه های اجرایی استان به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه ترویج فرهنگ نماز و عبادت در سازمان متبوع خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز