خبرگزاری کار ایران

سیدرضا هاشمی خبر داد:

ثبت نام ۲۱ هزار متقاضی بیمه کارگران ساختمانی خوزستان در سامانه رفاهی

asdasd
کد خبر : ۵۱۴۷۵۱

سربازرس بازرسین سامانه رفاه خدمت بیمه کارگران ساختمانی استان خوزستان از ۲۱ هزار ثبت نامی در سامانه رفاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید رضا هاشمی گفت: انشاالله درآیند نزدیک شاهد بیمه شدن تمامی کارگران واقعی ساختمانی هستیم.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی استان خوزستان افزود: خوشبختانه انجمن های کارگران ساختمانی نقش مهمی در اطلاع رسانی و ثبت نام در سامانه رفاه داشته و با جدیت کامل پیگیر مشکلات صنفی هستند.

وی افزود: در استان خوزستان 40 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه اجتماعی اند که با راه اندازی و اجرای پالایش بیمه کارگران ساختمانی، تعداد بیشتری نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

هاشمی بیان داشت: کلیه متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی باید به الزام در سامانه مذکور ثبت نام کنند تا بعد از بررسی های لازم و پالایش بانک اطلاعاتی کشوری که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری کانون انجمن های کارگران ساختمانی سراسر کشور طراحی و مورد اجرا قرار گرفته است، ساماندهی شوند و پس از آن  توسط انجمن های صنفی و سربازرس استان مورد بازرسی میدانی قرار گیرند و درصورت اشتغال در حرفه ی مورد نظر، تایید شوند. این اطلاعات برای سازمان تامین اجتماعی جهت بررسی لازم و در آخر تحت پوشش قرار بگیرند.

هاشمی افزود: انجمن های صنفی جهت حمایت از صندوق تامین اجتماعی که متعلق به خود کارگران است تلاش خواهند کرد و اجازه نخواهند داد  افراد غیر از کارگر که متاسفانه چند سال حق کارگران ساختمانی را پایمال نموده اند دیگر از صندوق تامین اجتماعی و این نوع بیمه که حق کارگران ساختمانی است  سوء استفاده نمایند.

در همین راستا رئیس انجمن کارگران ساختمانی خرمشهر نیز گفت: انجمن های صنفی  با همکاری مشترک شعب تامین اجتماعی کلیه ی متقاضیان این نوع بیمه را مورد بازرسی میدانی قرار خواهند داد تا بتوانند کارگران ساختمانی واقعی را تحت پوشش قرار دهند.

وی افزود: از سازمان تامین اجتماعی می خواهیم در بحث بازرسی بیمه شدگان موصوف که از سالهای قبل با سازمان قرارداد بسته اند، نسبت به این افراد نظر مساعدتری داشته باشند زیرا که امروزه بعلت رکود ساخت و ساز، بسیاری از این عزیزان فاقد اشتغال می باشند یا اینکه بدلیل نبود کار مجبور هستند حرفه دیگری را در ساختمان سازی مشغول شوند. مثلا یک گچکار در مواقع بیکاری مجبور به کار صفتکاری می شود تا بتواند امرار معاش نماید که متاسفانه در موقع حضور بازرس، عدم تأیید می شوند.  این عمل موجب بروز مشکل در بیمه ی این قشر آسیب پذیر  خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز