خبرگزاری کار ایران

به ریاست استاندار؛

نشست شورای اداری خوزستان برگزار شد/شریعتی: مصرف برق به وضعیت هشدار رسیده است

کد خبر : ۵۱۳۴۴۷

استاندار خوزستان عصر امروز در نشست شورای اداری استان، گفت: از 23 هزار میلیارد تومان مصوبه دولت برای پنج بخش استان، 10 هزار میلیارد تومان مربوط به بخش آب و فاضلاب است که دولت سهمیه امسال در بخش آب و فاضلاب استان را ابلاغ کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست شورای اداری استان که امروز چهارشنبه 28 تیرماه در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: امیدواریم خدای تبارک و تعالی توفیق دهد در راه آموزه های آن امام همام حرکت کنیم.

شریعتی در ادامه با اشاره به افزایش مصرف برق در استان گفت: مصرف برق به وضعیت هشدار هشت هزار و 220 مگاوات رسیده که با احتساب کسری 150 مگاوات صنایع فولاد و تعطیلی زودهنگام ادارات که تقریبا 200 مگاوات مصرف را کاهش می دهد رقم مصرف به حدود 8 هزار و 570 مگاوات می رسد که رقم بسیار زیادی است.

رئیس شورای اداری استان خوزستان افزود: مصرف روز ما در امسال در قیاس با روز مشابه در سال گذشته بین 11 و نیم تا 14 درصد افزایش یافته و این وضعیت میطلبد که در مصرف برق نهایت دقت شود و همه بر این امر تاکید نمایند.

استاندار خوزستان یادآور شد: در ادارات و سازمان ها هنگام تعطیلی حتما نسبت به خاموش کردن تجهیزات برقی تاکید شود و نظارت باشد که این کار به طور جدی صورت گیرد و تمام مردم را به مصرف بهینه و دقت در مصرف و تا حد امکان صرفه جویی توصیه میکنیم.

شریعتی ادامه داد: انشاالله بتوانیم این تابستان را که بیشترین کاهش نزولات آسمانی را در سال آبی 95 – 96 داشتیم و اکنون تبعات آن و همچنین دمای بالا را تجربه میکنیم اداره و سپری کنیم و مشکل خاصی برای استان پیش نیاید.

رئیس شورای اداری استان عنوان کرد: در عین حال ممکن است تمهیدات بیشتری هم بیاندیشیم و فکر میکنم اگر تغییر اقلیم به این نحو باشد شاید لازم شود مانند کشورهای اروپایی که 20 روز را در وقت گرما در حالت تعطیل یا نیمه تعطیل دارند و آن روزها را مردم برای مسافرت استفاده می کنند شاید لازم باشد ما هم برنامه ریزی کنیم و استان خوزستان هم برای مدیریت مساله و هم برای استفاده بهتر از شرایط و عدم قرار گرفتن شهروندان در معرض دمای بالا از این مساله بهره مند شود و البته این پیشنهاد اولیه است و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

استاندار خوزستان در مورد وضعیت مصرف آب گفت: شرایط فعلی مصرف آب بیش از پیش بر ما واجب میکند مصوبه دولت را پیگیری نماییم البته 23 هزار میلیارد تومان برای 5 مشکل اساسی استان است اما قسمت قابل ملاحظه ای از آن یعنی حدود 10 هزار میلیارد تومان مربوط به بخش آب و فاضلاب است که دولت سهمیه امسال آن را ابلاغ کرده است.

 شریعتی تصریح کرد: قبل از جلسه شورای اداری استان با سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا (ص) جلسه مفصلی داشتیم و بحمدلله طرح غدیر با سرعت خوبی در حال اجرا است و سازمان آب و برق از روند کار اعلام رضایت کرد و امیدواریم سایر کارهای دیگری هم که باید انجام شود به مناقصه برود و شرکت های آب و فاضلاب هم طرح های فاضلاب را سریع تر به مناقصه ببرند که در تبدیل استان به کارگاه عمرانی بزرگ و ایجاد اشتغال بیشتر، موثر است.

رئیس شورای اداری استان ابراز امیدواری کرد: بخش آب شرب و فاضلاب استان انشاالله طبق برنامه پیش رود و طی چهار سال به شرایط استانداردی برسیم و سطح رفاه در استان بالاتر برود.

استاندار خوزستان در مورد روند مقابله با ریزگردها گفت: نهالکاری و سایر اقدامات به طور جدی در حال انجام است و انشاالله از مهرماه با امکانات و بودجه لازم نهالکاری در کانون های ریزگرد ادامه خواهد یافت.

شریعتی خاطرنشان کرد: بنا بود امسال بر اساس مصوبه دولت 42 هزار هکتار نهالکاری انجام شود اما با بررسی هایی که انجام دادیم این امکان و توان هست که امسال تا 62 هزار هکتار نهالکاری انجام شود.

رئیس شورای اداری استان با اشاره به اینکه اجرای برنامه های مقابله با ریزگردها کار سنگین و بسیار مهمی است گفت: دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور محترم اراده جدی برای حل مشکلات اساسی استان دارند و فرمایشات مقام معظم رهبری هم که پس از مشکلات استان در اسفندماه گذشته بیان شد هم در این زمینه مد نظر است و انشاالله کار طبق برنامه پیش رود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در مورد طرح 550 هزار هکتاری مشکلاتی در وزارت نیرو مطرح است که انشاالله هر چه سریع تر برطرف شود و ما بتوانیم آن را حل کنیم.

شریعتی تصریح کرد: در مورد برق، بناست 1500 میلیارد تومان برای تثبیت خطوط انتقال و توزیع برق استان هزینه شود که هفته گذشته با معاونت مربوطه در سازمان برنامه و بودجه کشور جلسه ای داشتم و بنا شد هفته آینده آخرین مذاکرات را به اتمام برسانیم و برنامه ریزی شود تا وضعیت برق در استان به صورت باثبات تری برسد.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: دعوت میکنم از همگان در مراسم تشییع و تدفین 17 شهید دفاع مقدس که فردا در 8 شهر استان برگزار خواهد شد شرکت کنند و انشالله تلاش شود یاد و خاطره این عزیزان را گرامی بداریم.

شریعتی عنوان کرد: سال 95 بحمدلله اولین سالی بود که صادرات غیر نفتی کشور در تاریخ بعد از اکتشاف نفت بر واردات کشور فزونی یافت و این توجه به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی را می رساند و وظیفه ماست در این مسیر گام برداریم و دروازه بازار کشور را برای اجناس خارجی و خدای ناکرده آسیب به تولید داخلی باز نکنیم و اگر هم نیاز به واردات است باید سعی شود در بخش صنایع سرمایه ای باشد که باعث رشد و تولید بیشتر در کشور شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز