خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره آبفا هندیجان:

شبکه آب شرب هندیجان فرسوده و نیازمند تعمیرات اساسی است

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۳۶۹

آب شرب هندیجان از رودخانه زهره نیز تأمین می‌شود اما در حال حاضر EC رودخانه بشدت افزایش‌یافته و قابلیت خوردن ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از هندیجان، کوروش مودت فرماندار این شهرستان جهت بررسی وضعیت آب شرب شهر هندیجان به همراه برخی از مسئولان، از تأسیسات اداره آب و فاضلاب دیدار و از روند تولید آب سالم مطلع شد.

در این روزها که هوا بسیار گرم و طاقت‌فرسا بوده و مردم به آب و برق به‌شدت نیاز دارند به سبب پوسیدگی و ترکیدگی لوله اصلی شبکه چندساعتی آب شهر هندیجان قطع‌ شده بود که با تلاش کارکنان اداره آب و فاضلاب در هوای گرم و بالای 50 درجه این مشکل برطرف شد.

اکثر تأسیسات آب شرب هندیجان متعلق به بیش از 30 سال پیش بوده و فرسوده و پوسیده هستند و هر از چند گاهی با مشکلات ترکیدگی مواجه می‌شوند.

آب شرب هندیجان از رودخانه زهره نیز تأمین می‌شود، اما در حال حاضر EC رودخانه بشدت افزایش‌ یافته و قابلیت آشامیدن ندارد. درگذشته رودخانه زهره بهترین آب شرب منطقه را داشت اما متأسفانه به سبب ایجاد سدهای بالادستی این رودخانه دیگر شکوه گذشته را ندارد.

متأسفانه کشاورزی هندیجان نیز به سبب نبودن آب در رودخانه، جاری شدن مد دریا و شوری بیش‌ازحد آب، تعطیل‌ شده است. رودخانه زهره هندیجان باید همانند گذشته پر آب باشد تا کشاورزی این منطقه احیا شود.

حسن چرغنده رئیس اداره آب و فاضلاب هندیجان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در بندر هندیجان، اظهار داشت: این تأسیسات قدیمی بوده و نیازمند تعمیرات یا بازسازی اساسی است.

وی افزود: تأسیسات آب شرب هندیجان نیازمند اعتباری بالغ‌بر 6 میلیارد تومان است که بتوان از وضعیت فرسودگی، آنرا خارج کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز