خبرگزاری کار ایران

معاون مهندسی و عمران بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد:

بندر تجاری سجافی در هندیجان به شبکه برق سراسری کشور متصل شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۷۳۸۸

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، گفت: به دنبال پیگیری های این اداره کل با هدف ایجاد بستر مناسب برای فعالیت های بازرگانی در بندر سجافی، این بندر تجاری با صرف هزینه ای معادل ۲۰ میلیارد ریال به شبکه برق سراسری متصل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، رضازاده با اشاره به لزوم بسترسازی مناسب برای تداوم فعالیت های بازرگانی و تسهیل خدمات رسانی به مشتریان این بندر اظهار داشت: با همکاری فرمانداری و پیگیری های اداره برق و تأسیسات این اداره کل، ضمن اخذ اشتراک برق با توان مصرفی ۴۰۰ کیلو وات، این بندر تجاری به برق پایدار شبکه سراسری متصل گردید.

رضازاده با اشاره به اجرای ۳۵ کیلومتر خط شبکه هوایی ۳۳ کیلو ولت با هزینه ای برابر ۲۰ میلیارد ریال که با مشارکت سه جانبه سپاه پاسداران، شرکت شیلات و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و همکاری فرمانداری شهرستان هندیجان تأمین گردید، بیان داشت: کابل کشی، نصب ترانس برق ۴۰۰ کیلو ولت آمپر و تابلو برق، از جمله دیگر اقداماتی است که با همکاری اداره برق شهرستان هندیجان و اداره کل بنادر و دریانوردی استان در دو بخش خارج و داخل بندر صورت گرفته و موجب به بار نشستن این پروژه مهم شده است.

وی در تشریح مزایای حاصل از اتصال به شبکه سراسری برق، کاهش هزینه تمام شده برق مصرفی در بلند مدت، تمهید زیرساخت های مساعد برای جلب سرمایه گذاری بخش خصوصی و پایداری شبکه برق در تمام اوقات شبانه روز برای انجام فعالیت های بازرگانی و نهایتا استفاده از انرژی پاک در راستای حفظ محیط زیست را مورد اشاره قرار داد.

یادآور می شود بندر تجاری سجافی در ۳۷ کیلومتری شهرستان هندیجان از طریق رودخانه زهره در غرب خوزستان به خلیج فارس وصل می گردد و با برخورداری از سه هکتار مساحت و ظرفیت سالانه ۱۰۰ هزار تن  کالا، برای  شناورهای  زیر ۵۰۰ تن طراحی و از سال ۱۳۸۵ در چرخه بهره برداری عملیاتی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز