خبرگزاری کار ایران

بهسازی معابر روستاهای شهرستان رامشیر در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۹۴۹

استاندار خوزستان با بیان اینکه باید خدمات رسانی به روستاها ی استان بیش از پیش افزایش یابد گفت: دولت تدبیر و امید بخصوص وزار ت راه وشهرسازی در رسیدگی به مناطق محروم عنایت ویژه داشته اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا شریعتی در آیین افتتاح طرح بهسازی و آسفالت معابر روستای بیت باوی از توابع بخش مشراگه شهرستان رامشیر اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در زمینه رسیدگی به مناطق محروم عنایت ویژه داشته است و با ایجاد زیرساخت ها در جهت توازن منطقه ای و ایستایی جمعیت در مناطق مختلف اقدام کرده است تا از تمرکز جمعیت در نقاط خاص جلوگیری شود.

 شریعتی عنوان کرد: اهالی این روستا بحمدالله عمدتا جزو افراد تحصیلکرده و فرهنگیان هستند و این مایه فخر و مباهات است و امروز آسفالت و بهسازی معابر آن انجام شده است.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح بهسازی و آسفالت معابر خاطرنشان کرد: نحوه انجام کار که در این منطقه انجام شد باید در روستاهای مختلف استان تبدیل به الگو شود و باید سعی کنیم خدمات رسانی به روستاها بیش از پیش افزایش یابد. این امر هم جز با کارهایی در جهت بهبود شرایط زیست در مناطق کمتر توسعه یافته محقق نمی شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: رسیدگی به مناطق محروم موجب پراکندگی جمعیت می‌شود که این امر باعث افزایش ضریب امنیت ملی می‌شود.

وی یادآور شد: تلاش و پیگیری و هماهنگی همه مسوولان از جمله نماینده محترم شهرستان رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان رامشیر و مدیر کل راه و شهرسازی استان موجب شد که این کار امروز به سرانجام برسد.

در ادامه منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با حمایت و مساعدت ویژه دکتر آخوندی،وزیر راه و شهرسازی،پیگیریهای مستمر اقبال محمدیان، نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس 82 کیلومتر از راههای روستایی رامشیر بهسازی، تعریض و روکش آسفالت شدند.

وی افزود: راههای ارتباطی روستا های بیت باوی، بیت صیوان،شاوه شلش، عبداله عموری، ام زبله و چم صبی با انجام این پروژه روکش آسفالت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: بیش از 38 هزار تن آسفالت برای انجام این پروژه مورد استفاده قرار گرفته است.

رحمانی ادامه داد: با بهره گیری از ظرفیت قیر و در تنگناهای اعتباری و همت و همگرایی مسئولان توانستیم در موعد مقرر این پروژه را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: تکمیل و بهره برداری از این پروژه عیدی وزارت راه و شهرسازی به مردم شریف منطقه است.

همچنین اقبال محمدیان، نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس نیز با اشاره به لزوم خدمت رسانی به روستاها گفت: از وزیر راه و شهرسازی بابت مساعدت و توسعه راههای ارتباطی شهرستان تقدیر می کنم و امیدوارم این حمایت ها ادامه داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس نهم افزود: آسفالت راههای این روستا ها از مطالبات جدی مردم منطقه بوده است که امروز این مهم تحقق یافت.

محمدیان اضافه کرد: با اجرای طرح بهسازی و آسفالت معابر روستای های بخش مشراگه شهرستان رامشیر بیش از 6 هزار نفر از راه آسفالته مطلوب بهره مند می شوند.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس دهم گفت: با توجه به تولید انواع محصولات کشاورزی دراین منطقه راه‌های دسترسی روستایی نقشی اساسی در عرضه این محصولات به بازار مصرف دارند.

خوزستان با افزون بر 11هزار و 300 کیلومتر راه روستایی از نظر طول راه رتبه سوم کشور را دارد.

مناطق روستایی این استان از فعال ترین مراکز تولید محصولات کشاورزی است و حمل میلیون ها تن محصول این مناطق به نقاط دیگر کشور نیاز به راه های مناسب دارد.

هم اینک 65درصد از مجموع راه های روستایی خوزستان که حدود هفت هزار کیلومتر را شامل می شود آسفالته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز