خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی دادگستری خوزستان خبر داد:

آسیب زدایی از ۵ منطقه اهواز

asdasd
کد خبر : ۴۹۷۶۵۲

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: به منظور شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی که می تواند منجر به وقوع جرائم متعدد در استان شود، کارگروه تخصصی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی به صورت ویژه و با همکاری کلیه نهادهای استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی در اولین جلسه این کارگروه، اظهار کرد: وقوع آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و طلاق در خوزستان صنعتی با داشتن مردمی مؤمن و پایبند به دین اسلام، زیبنده نیست و چنانچه به این آسیب‌ها توجه نشود، شاهد گسترش جرائم در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: کمک به امر پیشگیری از وقوع جرم وظیفه همه نهادهای دولتی و غیردولتی است چرا که نفع و ضرر ناشی از این وظیفه و یا غفلت از آن به همه مردم می رسد.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: همه ما سرباز نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و باید به دنبال کاهش معضلات اجتماع خود و توسعه همه جانبه کشور باشیم.

وی با اشاره به آمار طلاق در سال‌های 94 و 95، تصریح کرد: رشد طلاق توافقی زنگ خطری برای همه خانواده‌هاست.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی افزود: اگر چه اغلب کارشناسان در نگاه اول عامل طلاق را مشکلات اقتصادی عنوان می کنند، آمار زوج‌های مرفه که از یکدیگر جدا شده‌اند، این فرضیه را مخدوش می کند و نشان می دهد که عوامل متعدد دیگری در افزایش این آسیب اجتماعی نقش دارند.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون از سوی دستگاه‌های مختلف اقدامات مؤثری صورت گرفته است و تشکیل این کارگروه به منزله نفی عملکرد سایر دستگاه‌ها و یا موازی کاری نیست بلکه باتوجه به نقش دستگاه قضایی در مدیریت پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی این کارگروه با کمیته‌های متعدد و عضویت همه سازمان‌ها و ادارات استان در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین امانت بهبهانی گفت: در گام اول، اقدامات این کارگروه در پنج منطقه آسیب‌دیده شهرستان اهواز اجرایی می شود و تجربیات موفق به سایر شهرستان‌ها انتقال می یابد.

در ادامه این نشست، سایر نمایندگان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و اعضای کمیته‌های اصلی این کارگروه با هم‌اندیشی اعضای حاضر مشخص شد.

کارگروه تخصصی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان خوزستان مشتمل بر کمیته‌های فرهنگی، قضایی، امنیتی، بهداشت، آموزش، اشتغال، عمرانی، تبلیغات و بازرسی و کمیته پشتیبانی و تدارکات می باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز