خبرگزاری کار ایران

به همت کتابداران شهید مدرس؛

نمایش «گنجشک چه می گفت» در هندیجان اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۴۵۴

نمایش «گنجشک چه می گفت» از کتاب 10 قصه برای امام رضا(ع) باهمت کتابداران کتابخانه شهید مدرس هندیجان اجراء شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فاطمه شولی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان هندیجان از اقدام کتابداران کتابخانه شهید مدرس با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: یکی از راه های به تصویر کشیدن و ماندگاری محتوی کتاب برگزاری نمایش می باشد که با ابتکار کتابداران کتابخانه مدرس و استفاده از ظرفیت کانون پروروش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان یکی از قصه های کتاب 10 قصه از امام رضا (ع) برای کودکان اجراء شد.

وی افزود: از آنجا که  هنر نمایش در بطن خود به دلیل پیچیدگی های متعدد فرهنگ سازی، همواره سرآمد اغلب تولیدات هنری در عرصه آثار تصویر بوده است. این خصیصه به دلیل زنده بودن و اجرای نفس به نفس با مخاطب از مزیت های بالقوه این هنربه شمار می رود. در کنار این نکته وقتی پای مخاطبی خاص به میان می آید بدون شک اغلب اذهان به سمت طیف مخاطبان کودک و نوجوان سوق پیدا می کند.

شولی اشاره کرد: این نمایش که با موضوع کتاب ده قصه از امام رضا(ع) از هفتمین جشنواره رضوی با اجرای پنج تن از اعضا فعال کتابخانه به روی صحنه رفت جهت آشنایی هر چه بیشتر رفتار و کمالات امام رضا (ع) برای کودکان بود و از اهداف آن نهادینه شدن و درک صحیح زندگی امامان و بررسی تاثیر تقابلی آن بر روی زندگی انسانها بود که توجه مخاطبان را برانگیخت.

 نکته جالب توجه در اجرای آن این بود که کودکان حاضر در سالن به خوبی با آن ارتباط برقرار کرده و بویژه با خنده هایشان نشان دادند که با لحظات طنزآن به خوبی همراه شده اند.

وی اشاره کرد: در اجرای نمایش سعی شد از عروسک های دستکشی که از محبوب ترین عروسک ها نزد بچه های می باشد استفاده شود .این عروسک ها که به ابتکار کتابدار با وسایل ابتدایی ساخته شد بیانگر نوع ساده از نمایش عروسکی است .

گروه اجرائی این اثر نمایشی با اجرای خود نقش تعیین کننده ای در معرفی کتاب و شخصیت امام رضا (ع) داشتند که با توضیحات کتابدار مبنی بر اهمیت جشنواره و معرفی کتاب و کتابخانه شهرستان همراه شد.

در پایان از گروه نمایش به خاطر هنر نمایی خود تقدیر به عمل آورده شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز