خبرگزاری کار ایران

به ریاست مدیرکل بحران خوزستان برگزار شد؛

اولین جلسه کارگروه امداد نجات استان خوزستان

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۹۷۷

اولین جلسه کارگروه امداد و نجات استان خوزستان بعدازظهر امروز دوشنبه به سرپرستی مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان و با حضور مدیران کل جمعیت هلال‌احمر، مدیرعامل شرکت آبفای روستایی ، روسای ادارات و معاونین ادارات کل عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این نشست حاجی‌زاده گزارشی از وظایف کارگروه امداد و نجات ارائه داد و گفت:  ستاد مرکزی مدیریت بحران استان خوزستان دارای 14 کارگروه زیرمجموعه است که تاکنون کارگروه‌های آموزش و پژوهش، اطلاع‌رسانی، فناوری اطلاعات، حوادث فعال و جلساتی برای هماهنگی و ابلاغ وظایف برگزار کرده‌ایم.

وی  شعار پیشگیری، مقابله و بازسازی را شاه‌بیت وظایف مدیریت بحران استان خوزستان عنوان کرد و گفت: در بحث مدیریت بحران، اول پیشگیری قبل از وقوع حادثه - دوم  مقابله در زمان واقعه و سپس بازسازی داریم. کارگروه‌های مدیریت بحران باید برای هر سه بخش برنامه‌ریزی مدونی  داشته باشند.

حاجی‌زاده  افزود: در بخش پیشگیری هرقدر هزینه کنیم درواقع سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. قطعاً اگر جلوی یک بیماری را بگیریم و پیشگیری نماییم هزینه‌هایی که بعداً باید بابت درمان متقبل شویم به مراتب کمتر خواهد بود.

 وی بر امر اطلاع‌رسانی بهنگام و درعین حال جامع و واقعی از حوادث غیرمترقبه تأکید کرد و گفت : عدم اطلاع‌رسانی به موقع یکی از ضعف‌ها بود. اگر به موقع اطلاع‌رسانی نشود، دستگاه‌های امداد نجات نمی‌توانند به کارشان ادامه دهند. به همین منظور کمیته اطلاع‌رسانی را راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه گزارشی از اقدامات استان خوزستان در مقابله با ریزگردها و نهال‌کاری در اراضی کانون  گردوغبار در این استان ارائه داد و گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای برای مقابله با بحران‌های متعدد زیست‌محیطی در خوزستان داشته و اعتبارات خوبی در بخش آب و فاضلاب اختصاص داده است. 51 میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان مدیریت بحران کشور برای انتقال زه آب‌های کشاورزی به خلیج‌فارس اختصاص داده است  تا از ورود آن‌ها به تالاب‌ها جلوگیری شود.

حاجی‌زاده  افزود: امروز تفاهم‌نامه 9300 میلیارد تومانی بین سازمان برنامه بودجه ، وزارت نیرو و استانداری خوزستان برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب استان خوزستان به امضای طرفین می‌رسد.

در ادامه این نشست  برخی از اعضای کار گروها ازجمله دکتر خدادادی مدیرکل جمعیت هلال‌احمر خوزستان  و محمود صادقی مدیربخش سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش خوزستان  گزارشی از طرح دادرس در مدارس و برگزاری مسابقات مربوطه ارائه دادند.

در این نشست مقرر گردید: انبار یا سوله‌ای توسط رییس کارگروه امداد و نجات برای نگهداری تجهیزات موردنیاز هنگام بحران پیش‌بینی و تعبیه گردد . هریک از دستگاه‌های عضو وسایل امداد و نجات در همه زمینه‌ها اختصاص و در آنجا نگهداری شود.

همچنین مقرر گردید درخواست تأسیس پمپ‌بنزین توسط جمعیت هلال‌احمر در منطقه تراز از سوی شرکت پخش و پالایش نفت پیگیری گردد.

کارگروه امداد نجات ماهیانه با مسئولیت جمعیت هلال‌احمر تشکیل جلسه دهد و این جلسات هر سه ماه یک‌بار در محل اداره کل مدیریت  بحران استانداری خوزستان برای پیگیری مصوبات برگزار شود.

مقرر گردید: برگزاری مانورها و دوره‌های آموزشی امداد و نجات توسط دستگاه‌های مجری دنبال شود و گزارش مربوطه ارائه گردد.

شهرداری اهواز نسبت به جمع‌آوری نخاله‌های شهری  و آب‌های سطحی همچنین آب‌های اهواز نسبت به لایروبی کانال‌ها مبادرت ورزند.

حاجی‌زاده نسبت به اجرایی کردن مصوبات کارگروه‌ها تأکید کرد و افزود: در جلسات هر سه ماه یک‌بار اداره کل مدیریت بحران چگونگی اجرای این مصوبات از سوی کارگروه‌ها بررسی می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز