خبرگزاری کار ایران

توسط رئیس HSE مارون اعلام شد؛

تشریح عملکرد سال 95 واحد HSE شرکت نفت و گاز مارون/توجه به کاهش افسردگی شغلی

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۰۹۳

رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گزارش سال 95 خود در بخش بهداشت را به مناسبت روز جهانی سلامت ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، یونس عامری ضمن تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش افسردگی شغلی، گفت: هر سال از سوی سازمان جهانی بهداشت یا WHO بر اساس تحقیقات و بررسی های جهانی یک شعار مطرح می شود که نشان دهنده مشکلات بهداشتی و حاد در سطح جهان است  و شعار امسال، "افسردگی، بیائید با هم صحبت کنیم" بر مبنای چالش های روز در حوزه سلامت عنوان شده است.

وی افزود: قطعا سلامت روان نیروی انسانی، تاثیر بسیار مهمی بر رفتار و کارکرد آن دارد و چنانچه از نظر روحی و روانی دچار آسیب هایی باشند بر روی زندگی و شغل آنها تاثیر نامطلوب و مخربی خواهد داشت.

عامری به معاینات طب صنعتی کارکنان اشاره کرد و گفت: در سال 95 موفق شدیم بیش از 90 درصد کارکنان رسمی و قراردادی شرکت را در درمانگاه طب صنعتی ستاد مرکزی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون مورد معاینات طب صنعتی قرار دهیم و انجام این کار برای نیروهای ارکان ثالث از اولویت های ما در سال 96 است.

رئیس HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، یکی از برنامه های شرکت در حوزه بهداشت صنعتی سال 1396 را ارزیابی ریسک های بهداشت حرفه ای به روش JHA دانست و تفکیک آنها از ریسک های ایمنی را  بر توجه بیشتر بر مسائل و مشکلات بهداشت حرفه ای و سلامت کارکنان تاثیرگذار ارزیابی کرد.

عامری، طراحی و نگارش نرم افزار معاینات طب صنعتی توسط کارشناسان HSE شرکت را  مهمترین اقدام این اداره در جهت تسهیل ثبت و دسترسی به اطلاعات بهداشتی بر اساس شناسنامه شغل کارکنان دانست و  ضمن معرفی آن به عنوان  اولین نرم افزار معاینات طب صنعتی در سطح وزارت نفت گفت: این نرم افزار برای سال جاری در حال بروز آوری است و نسخه دوم آن بزودی تهیه و در اختیار امور کارکنان و طب صنعتی قرار خواهد گرفت.

رئیس HSE شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون برگزاری بیش از 240 نفر ساعت آموزش مبانی و کلیات بهداشت حرفه ای برای کارکنان ستادی و عملیاتی شرکت را از دیگر اقدامات مهم HSE در سال 95 خواند و گفت: بیش از 180 فقره بازرسی بهداشت صنعتی نیز از واحدهای ستادی و عملیاتی شرکت مارون به عمل آمد که از اهم آن می توان پایش عدم انطباق های عوامل زیان آور، مشکلات ارگونومی، جایگاه های نگهداری مواد شیمیائی، آزمایشگاه های شیمیائی و نظارت بر توزیع آب آشامیدنی سالم در واحدهای عملیاتی، علاوه بر نظارت بر لایروبی و گندزدائی 155 مخزن آب آشامیدنی 5 هزار لیتری را در گستره شرکت نام برد.

گفتنی است که بررسی و نظارت بر توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی، نظارت بر رستورانها و آبدارخانه در حوزه وظایف سازمان بهداشت و درمان اهواز است و نظارت و پایش آن از سوی اداره HSE شرکت نفت و گاز مارون جهت تاکید بیشتر بر اهمیت رعایت مسائل بهداشت محیط می باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز