خبرگزاری کار ایران

رئیس تعمیرات و نگهداری این شرکت گفت:

خطوط لوله انتقال پساب شرکت نفت و گاز کارون ساماندهی شد

asdasd
کد خبر : ۴۸۰۸۳۸

رئیس تعمیرات و نگهداری خطوط لوله شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون از جایگزینی 21 هزار متر از خطوط لوله انتفال پساب این شرکت با لوله های جداری چاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد عباسی، گفت: به دلیل بالا بودن میزان خوردگی خطوط انتقال پساب، طرح استفاده از لوله های جداری چاه (به دلیل استحکام بیشتر ) در انتقال پساب به چاه های دفعی در شرکت کارون اجرا شد. 

وی، افزود: این لوله ها نسبت به لوله های معمولی از ضخامت بیشتری برخوردار هستند و در مقابل غلظت بالای نمک موجود در پساب، مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

عباسی افزود: این پروژه از اوایل سال 1395 از واحد نمکزدایی شماره 2 اهواز شروع شد و در حال حاضر با 21 هزار متر لوله گذاری به واحد نمکزدایی شماره یک اهواز رسیده است. 

رئیس نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون همچنین از ساخت، نصب و راه اندازی تیپ مشعل واحد بهره برداری آبتیمور خبر داد و گفت: این مشعل به ارتفاع 75 متر به دلیل سوختگی و ایجاد ترک در قسمت های فوقانی و لوله های سیستم پایلوت، به صورت ناقص می سوخت. 

محمد عباسی، ادامه داد: این مشعل با نظارت کارشناسان تعمیرات و نگهداری خطوط لوله و با همکاری بخش خصوصی طی مدت 60 روز ساخته و نصب شد. 

وی، در ادامه از ایمن سازی خط لوله 42 اینچ ورودی و خروجی نفت تلمبه خانه شهید مصاحب خبر داد و افزود: به دلیل پیدایش خوردگی در این خط لوله و با توجه به اهمیت آن در انتقال نفت صادراتی، طرح ایمن سازی این خط لوله در دستور کار قرار گرفت. 

عباسی، افزود: در سال گذشته در مجموع تعداد  1953  مورد  عملیات رفع نشست توسط گروه های مختلف عملیاتی بر روی 6 هزار کیلومتر انواع خطوط لوله انتقالی شرکت کارون انجام شده است. 

وی، به ساماندهی انبار تجهیزات و طراحی و ساخت پارکینگ خودروهای سنگین این اداره اشاره کرد و گفت: به منظور رعایت 5S، زیبا سازی محیط، سهولت انجام کار و دسترسی آسان به تجهیزات و اقلام مورد نیاز، انبار و پارکینگ خودروهای سنگین نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت کارون به صورت خودجوش و خارج از وظایف توسط کارکنان این اداره ساماندهی و مکانیزه شده است. 

عباسی در پایان  به  برخی از فعالیت های فوق برنامه این اداره بنا به فرمان مقام معظم رهبری  و در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، اشاره کرد و  گفت:  جمع آوری، بازسازی و تعمیر کامل تعداد 68 عدد شیرآلات صنعتی مستعمل و خارج از سرویس موجود در واحدهای عملیاتی و انبارهای اسقاطی در اندازه و کلاس های فشار کاری متفاوت، 350 عدد فلنج صنعتی مستعمل در اندازه و کلاس های فشار کاری 150  تا  3000 ( PSI  )، آزمایش فشار ایستائی ( هیدرواستاتیک ) شیر آلات صنعتی بازسازی شده  به تعداد  68  عدد و ساخت غلاف های دوتکه دست ساز جهت تقویت خطوط لوله انتقال نفت با سایزهای متفاوت به متراژ  265  متر از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز