خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت:

درمان سرپایی ۶۶۰۰ مسافر نوروزی و زائر راهیان نور در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۴۷۲۲۷۵

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، گفت: از زمان آغاز اجرای طرح امداد تعطیلات نوروزی جمعیت هلال احمر استان تا پایان چهارم فروردین ماه امدادگران و نجاتگران این جمعیت به ۳۰ مورد حادثه جاده ای امداد رسانی کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علی خدادادی اظهار کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون نیروهای امدادی هلال احمر در این طرح به 49 نفر حادثه ‌دیده در 30 حادثه جاده‌ای امدادرسانی کردند که از این تعداد 43 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تا پایان چهارم فروردین ماه، بیش از 3100 مسافر از خدمات درمان و مداوای سرپایی این جمعیت استفاده کرده اند.

وی افزود: از دیگر اقدامات عوامل امدادی جمعیت هلال احمر استان می توان به پوشش امدادی کاروان راهیان نور و اسکان اضطراری 800 زائر اشاره کرد و تا کنون به بیش از 3500 زائر سرزمین های جنوب خدمات امدادی سرپایی داده شده و 4 نفر به مراکز درمانی منتقل شده اند.

خدادادی از آماده باش کامل نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان در طول ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و اظهار کرد: در این مدت 1100 نفر نیز در پایگاه های جمعیت هلال احمر استان اسکان اضطراری داده شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از 25 اسفندماه سال گذشته گفت: این طرح که توسط اعضای جوان اجرا می شود، تا 15 فروردین امسال ادامه خواهد داشت.

خدادادی با بیان اینکه رویکرد طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی بیشتر متوجه امنیت و سلامت در حوزه های بهداشتی و حوادث است، افزود: از ابتدای این طرح بیش از یک هزار عضو جوان هلال احمر خوزستان مشارکت داشته اند که بیش از 65 هزار مسافر از خدمات این پست ها بهره مند شده اند.

وی با اشاره به خدمات جانبی پست های جوانان هلال احمر تصریح کرد: همچنین 3 هزار نفر نمازگزار از خیمه های نماز، 6 هزار نفر از فضاهای دوستدار کودک و 5 هزار نفر از ایستگاه های سلامت این جمعیت استفاده کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه در طول اجرای طرح نوروزی تا کنون بیش از 45 هزار نقشه، 38 هزار بروشور و 34 هزار از سایر اقلام فرهنگی توسط جوانان این جمعیت در بین مسافران نوروزی توزیع شده است، گفت: همزمان با آغاز طرح های نوروزی اکیپ های سیار امدادی وی‍ژه در سطح جاده های استان مستقر شده اند.

خدادادی افزود: به دلیل ایجاد ترافیک احتمالی در سطح جاده های استان، این اکیپ ها می توانند به دلیل سیار بودن خود را به سرعت به حادثه دیدگان و مصدومین حوادث و سوانح برسانند و اقدام به انجام عملیات امدادی کنند.

طرح امداد و نجات و ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فرودین ماه امسال ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز