خبرگزاری کار ایران

درخواست‌ مردم از مسئولین؛

دفتر ثبت ازدواج در هندیجان راه‌اندازی شود

حدود یک سال از تعطیلی دفتر ثبت ازدواج شماره 20 هندیجان می‌گذرد و در این مدت، مردم جهت ثبت ازدواج ناچار به مراجعه به دفاتر ثبت در شهرستان ماهشهر می‌شوند، که این مسئله گاها باعث بروز تصادفات مرگبار جاده‌ای می‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر هندیجان، برخی  از شهروندان هندیجانی با مراجعه به دفتر ایلنا در این شهر، معتقد بودند دفتر ثبت ازدواج شماره 20 هندیجان قبل از تعطیلی پذیرایی مردم هندیجان بود و کمتر کسی به شهرهای اطراف برای ثبت ازدواج مراجعه می‌نمود.

آنها می گفتند: با توجه به اینکه آزمایش‌های خون و ژنتیکی جوانان در هندیجان انجام می‌شود، تا قبل از تعطیلی این دفتر، مردم با خیال آسوده به انجام مراحل مربوطه در همین شهرستان می‌پرداختند، اما به‌یک‌باره شاهد آن بودیم تنها دفتر بومی و قدیمی باسابقه 50 ساله تعطیل شد.

حمید محدثی رئیس دفتر ثبت ازدواج شماره 20 هندیجان در این خصوص، اظهار داشت: این دفتر در زمان مرحوم ابوی ما تأسیس‌شده و تاکنون بیش از 50 سال است در خدمت مردم شریف و شهیدپرور هندیجان هستیم.

وی افزود: بیش از یک سال این دفتر توسط اداره ثبت‌اسناد ماهشهر تعطیل‌شده و ما هم نمی‌دانیم به چه دلیل این اقدام صورت گرفته، متأسفانه بسیاری از مردم در تماس‌هایی ناراحتی خود را از این موضوع اسفناک ابراز داشته‌اند.

رئیس دفتر ثبت ازدواج شماره 20 هندیجان بیان کرد: تعطیلی این دفتر به سود هیچ‌کس نیست چراکه ما هر مدت یک‌بار شاهد کشته شدن جوانان خود در جاده مرگبار هندیجان به ماهشهر هستیم. مسئولان بجای کاهش هزینه‌های مردم اقداماتی انجام می‌دهند که بدبختی‌ها افزایش یابد.

برخی شهروندان هندیجانی در این خصوص، اظهار داشتند: مسئولان بجای استقرار ادارات و نهادها در شهرستان مظلوم و محروم هندیجان برعکس عمل کرده و دفاتر و یا نهادهایی را تعطیل می‌کنند. آخر به چه دلیل منطقی این دفتر ثبت ازدواج باسابقه بیش از 50 سال فعالیت را تعطیل کردند؟

مردم از مسئولین شهرستان و استان، بخصوص امام‌جمعه‌ی شهرستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و سرپرست فرمانداری هندیجان خواستند تا به این خواست منطقی و به‌حق مردم، توجه کرده و این مشکل را برطرف نمایند.

لازم به ذکر است در این زمان مردم جهت ثبت ازدواج به ماهشهر رفته و در برخی موارد براثر سوانح رانندگی مصدوم یا جان خود را از دست‌ داده‌اند که اخیراً شدیدترین این تصادفات منجر به کشته شدن 6 تن از خانواده عروس و داماد شد.

 

 

 

کد خبر : ۴۷۰۵۷۷