خبرگزاری کار ایران

استاندارخوزستان تاکید کرد:

لزوم حضور بیشتر بانوان در مناصب مدیریتی/بانوان شرایط اجتماعی تر به خود بگیرند

نشست استاندار خوزستان با مشاورین امور بانوان دستگاه ها و فرمانداری ها عصر روزگذشته در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست مشاورین امور بانوان دستگاه ها و فرمانداری ها، با بیان اینکه باید از توان همه شایستگان به نحو مطلوب استفاده شود ابراز امیدواری کرد همه پتانسیل های خوزستان در جای خود قرار گیرند تا استان به سمت تعالی برود.

شریعتی افزود: گفته شده پست های مدیریتی کمتر به بانوان داده می شود، در این خصوص باید صبر کرد. ما از جامعه سنتی برخواسته ایم و سنت بر مدرنیته قالب است باید به تدریج اینگونه مسائل را با رعایت ملاحظات شرعی اصلاح کنیم، طی این مسیر به تدریج است و اقدامات فوری نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای توسعه یافته و پردرآمد هم روند برابری جایگاه زنان با مردان به تدریج صورت گرفته است، بیان کرد: در انگلیس برای حق رای زنان بیست سال مبارزه شده است، حق، گرفتنی است اما به روش های مسالمت آمیز.

استاندار خوزستان تاکید کرد: باید از قابلیت زنان در مسیر مدیریتی بهره مند شد و از پتانسیل آن ها در جای مناسبش استفاده کرد، کورکورانه حمایت کردن، کار به جایی نخواهد برد.

شریعتی به اشتغال زنان در بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در بخش خصوصی، زنان بسیار موفقی وجود دارد که منشاء تولید ثروت برای استان شده اند. ما آن ها را تقویت می کنیم.

شریعتی با بیان اینکه جامعه ایران سنتی است و شکستن این فرهنگ دیرینه سخت می باشد، تاکید کرد: من به دنبال باز کردن گره های این مشکل هستم نه شکستن آن، چرا که باز کردن گره ها موثر تر است و هزینه کمتری به دنبال دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به این موضوع که بانوان در استان ما باید شرایط اجتماعی تر به خود بگیرند، افزود: روحیه کار در اجتماع باید در بانوان تقویت شود تا در مسیر کار جمعی حضور بهم رسانند. علائق بانوان را باید پیدا کرد و بعد از آن این علائق را در مسیر جامعه قرار داد. گام اول بر عهده مشاورین امور بانوان دستگاه ها می باشد و من شخصا آمادگی لازم برای کمک به این امور را دارم.

شریعتی در پایان گفت: اعمال نظرات فقط به پست ها معطوف نمی شود، باید سیستمی در سازمان ها طراحی شود که زنان در زمینه مشکلات استان مطالعه کنند و نظرات مدونی ارائه دهند، نظرات را باید کارشناسی گفت تا اعمال شوند.

 

 

کد خبر : ۴۶۹۹۸۹