خبرگزاری کار ایران

طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر خوزستان اعلام شد

طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر خوزستان از 25 اسفند 1395 تا 15 فروردین 1396(به مدت 20 شبانه روز) اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان با اعلام این خبر، جزئیات طرح های نوروزی این جمعیت را به شرح زیر اعلام نمود.

1- طرح امداد و نجات نوروزی در حوزه امداد و نجات

38 پست ثابت و موقت در مسیرهای مختلف ورودی و خروجی استان، مناطق پرتردد کاروان های راهیان نور و معابر پرخطر.

18 پست ثابت امداد و نجات جاده ای، ساحلی و هوایی

20 پست موقت امداد و نجات جاده ای

340 نیروی عملیاتی امدادگر و نجاتگر در طرح حضور دارند

42 آمبولانس، 16خودرو نجات، 38 خودرو پشتیبانی و 6 موتور سیکلت آمبولانس، یک قایق شناور و یک فروند بالگرد.

2- طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در حوزه جوانان

39 پست ثابت و سیار در مسیرهای مختلف ورودی و خروجی استان، مناطق پرتردد کاروان های راهیان نور و معابر شلوغ.

32 پست ثابت ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی(حضور 3 عضو جوان در پست ها به صورت شبانه روزی).

7 پست سیار با عنوان سحاب

24 فضای دوستدار کودک

32 خیمه نماز

20 ایستگاه سلامت

1000 عضو جوان جمعیت هلال احمر خوزستان در این طرح مشارکت می کنند.

کمپین ملی "نه به تصادفات" برای سال دوم اجرا می شود.

طرح ملی بهبود رفتارهای ترافیکی موسوم به «بهرفت» اجرا می شود.

اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی، تفریحی، معنوی و مسابقات در طول برگزاری طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی.

* طرح سحاب(سامانه حرکت های امدادی و بشردوستانه) سازمان جوانان هلال احمر در مناطق تفریحی و پر مسافر دایر است. در این طرح اعضای سازمان جوانان هلال احمر به صورت پیاده و یا با دوچرخه خدمات فرهنگی و امدادی متنوعی به مسافران محترم ارائه می دهند. همچنین این تیم ها با گشت زنی در مکان های پرتجمع سعی در ایمن سازی مکان های پرخطر نیز دارند و به آسیب دیدگان در پارک ها، تصادفات و مواردی که امکان ارائه خدمات کمک های اولیه موجود بوده کمک رسانی کرده و وارد عمل می شوند. اعضای طرح سحاب با حضور در مراکز گردشگری، پارک ها و مناطق پر مسافر بروشور، کتابچه و اقلام فرهنگی متنوعی را در اختیار مسافران قرار می دهند.

*در فضای دوستدار کودک که محیط مورد نیاز فعالیت هنری کودکان آماده سازی شده، کودکان و نوجوانان با حضور در این فضا اقدام به کشیدن نقاشی با موضوعات ایمنی در سفر، سلامتی در مسافرت ها، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی می کنند. همچنین در این محیط، کودکان و نوجوانان به بازی های کودکانه می پردازند. یکی از اهداف اصلی ایجاد این فضا، مهیاکردن لحظاتی برای استراحت والدین و به ویژه رانندگان است.

*کمپین نه به تصادفات جاده‌ای؛ محوری‌ترین برنامه سازمان جوانان هلال احمر در نوروز ۹۶ است. مهم‌ترین هدف از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، فرهنگ‌سازی برای رانندگی است که با راه‌اندازی کمپین ملی نه به تصادفات جاده‌ای تحقق این هدف مهم، امکان‌پذیر خواهد بود. نهضت آگاه‌سازی رانندگان نسبت به خطرات پیش روی آنها در سفر با حضور جوانان جمعیت هلال احمر محقق می شود.

* طرح بهبود رفتارهای ترافیکی موسوم به بهرفت: با تشکیل کمپین نه به تصادفات جاده ای در نوروز سال گذشته جوانان هلال احمری حرکت بزرگی انجام دادند و با گوشزدکردن عوامل تصادفات، مردم را حساس کردند و ابعاد کار تا جایی پیش رفت که اقشار مختلف جامعه و مسئولان با این طرح همراه شدند. طرح «بهرفت» با هدف طراحی الگویی علمی برای کاهش تصادفات تدوین شده است تا با توجه به ساختار کانونی سازمان جوانان، افراد را آموزش دهیم و شاهد تغییر رفتارهای آنان باشیم.

3- طرح داوطلب یار امداد و نجات و نیابت در حوزه داوطلبان

اجرای طرح داوطلب یار امداد و نجات با استقبال پزشکان و متخصصان داوطلب به خدمت صادقانه و بی منت، توسط جمعیت هلال احمر خوزستان اجرا می شود.

ویزیت رایگان و ارائه دارو در پست های سه گاه آبادان، خرمشهر و اندیمشک.

ترویج فرهنگ داوطلب محوری و بهره گیری از ظرفیت های مشارکت پذیری متخصصان در راستای ارایه خدمات بشر دوستانه از جمله اهداف پیاده سازی این طرح در استان است.

اجرای طرح نیابت در استان

داوطلبان جمعیت هلال احمر خوزستان در سراسر استان در قالب طرح نیابت، به دیدار خانواده معظم شهدا و جانبازان، معلولان جسمی و حرکتی و سالمندان رفته و فارغ از سن، سمت و رتبه اجتماعی خود، با پوشیدن لباس داوطلبی جمعیت هلال احمر به همدلی، مراقبت و پرستاری از این عزیزان پرداخته و هرجا که نیاز بود، آشپزی و انجام امور شخصی و محوله از سوی آنها را نیز برعهده گرفتند. در این طرح داوطلبان هلال احمر به نیابت فرزند (فرزند نداشته یا فرزندی که والدین خود را رها کرده) به سالمندان بیمار یا افرادی که نیاز به کمک دارند، یاری می رسانند.

 

کد خبر : ۴۶۹۷۵۹