خبرگزاری کار ایران

با حضور سرپرست اداره کل بحران استانداری خوزستان؛

جلسه پیشگیری و مقابله با آنفولانزای مرغی در باغ ملک برگزار شد

جلسه پیشگیری و مقابله با آنفولانزای مرغی به ریاست سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان و با حضور فرمانداران باغ ملک و ایذه و همچنین نمایندگان دستگاههای مسوول درمحل فرمانداری باغ ملک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این جلسه، معاونین اداره کل دامپزشکی، امور دام جهاد کشاورزی، معاونت درمان استان و نیز فرمانداران باغملک و ایذه، گزارشی از آخرین اقدامات مقابله و پیشگیری با ویروس آنفولانزای مرغی ارایه دادند.

همچنین مقررگردید ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس آنفولانزای مرغی درمحل فرمانداری باغ ملک و با عضویت معاونین اداره کل دامپزشکی، امور دام جهاد کشاورزی، معاونت درمان استان و سایر دستگاههای مرتبط و مسوول تشکیل شود. نمایندگان باید درمحل حضورداشته باشند.

در این جلسه، 4 شهرستان هفتکل، مسجد سلیمان، رامهرمز و بهبهان به عنوان شهرستانهای معین ستاد مشخص شدند تا این شهرها با بسیح امکانات و تجهیزات  به ستاد مرکزی کمک کنند.

تشکیل کمیته  اطلاع رسانی در ستاد مرکزی باغ ملک و نیز کنترل گذرگاهها و مبادی وروی استان از حیث کنترل ورود مرغ های آلوده به ویروس از استان های همجوار، از دیگر مصوبات این نشست بود.

گفتنی است شیوع ویروس آنفولانزای مرغی تاکنون 22 استان کشور را درگیر کرده است. براساس آمار دامپزشکی استان خوزستان هم اکنون  80 کانون آلوده به این ویروس درسطح کشور شناسایی شده است.

خوشبختانه استان خوزستان در این زمینه با مشکل عمده ای مواجه نیست و با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و سیاست های مقابله می توان از شیوع ویروس آنفولانزای مرغی در این استان ممانعت بعمل آورد.

 

کد خبر : ۴۶۸۳۷۲