خبرگزاری کار ایران

نوبخت در سفر به ایذه:

طرح انتقال آب از کارون ۳ به دشت‌های ایذه به زودی آغاز می‌شود

معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور، گفت: عملیات اجرایی طرح انتقال آب از کارون ۳ به دشت‌های ایذه و باغملک تا قبل از پایان یافتن کار دولت یازدهم آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمدباقر نوبخت، امروز و در بازدید از سد کارون سه با اشاره به هدف از سفرش به ایذه اظهار کرد: با توجه به مشکلات و ظرفیت‌های موجود در شهرستان ایذه اقداماتی برای بهره‌برداری از آب دریاچه کارون ۳ و منتقل کردن آن به دشت ایذه در حال انجام است و برای همین به این شهرستان سفر کردم.

وی این شهرستان را دارای استعدادهای فراوان کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: باید از آب موجود در ایذه برای مصارف شرب و توسعه کشاورزی استفاده کرد لذا برای عملی شدن انتقال آب از دریاچه سد کارون 3 به دشت ایذه یک تیم کارشناسی انتخاب شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه بر اولویت رفع مشکلات مردم منطقه به عنوان بخشی از اولویت‌های دولت تاکید کرد و گفت: در سفر رییس جمهوری به خوزستان 16 هزار میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تامین آب و فاضلاب خوزستان تخصیص یافت که این رقم با توجه به پیشرفت کار پرداخت خواهد شد.

وی در‌باره مشکلات راه‌ها و جاده‌های این شهرستان هم گفت: به منظور رفع مشکلات جاده‌ای و تردد مردم پشت دریاچه سد کارون سه، 200 میلیارد ریال تخصیص می‌یابد.

نوبخت در ادامه افزود: امیدواریم در سفر بعدی به استان خوزستان آثار تصمیمات دولت به خوبی دیده شود لذا هر چیزی برای رسیدن به هدف نیازمند برنامه و بودجه است. 

وی ادامه داد: در نخستین سفر رییس جمهوری به استان خوزستان اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری به سازمان برنامه و بودجه کشور واگذار شد که تاکنون پیشرفت خوبی داشته ولی نتایج آن هنوز به صورت کامل حاصل نشده است.

رییس سازمان برنامه و ‌بودجه کشور، بیان کرد: براساس پیگیری‌های صورت گرفته و برنامه‌ای که از سوی وزیر نیرو در جلسه شورای اداری هفته قبل استان خوزستان اعلام شد تامین آب طرح 550 هزار هکتاری امکان‌پذیر است و به صورت کامل در استان خوزستان عملی خواهد شد.

 

کد خبر : ۴۶۴۹۰۰