خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر خبر داد:

فعالیت ۱۴۰ اکیپ عملیاتی برای شستشوی شبکه توزیع برق خوزستان

مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر گفت: نزدیک به یک هزار اکیپ عملیاتی در استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، فارس، مازندران و گیلان و برخی استان‌های دیگر که به صورت محدودتری با شرایط مذکور مواجهند، در حال فعالیت برای مدیریت و حفظ پایداری شبکه برق هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، "سید اعضاد مقیمی" که در خوزستان مستقر است، اعلام کرد: در حال حاضر با توجه به استقرار جبهه هوای سرد و پربارش در نیمه شمالی و شرقی و بروز گردوغبار در بخشی ازجنوب غرب ایران، نزدیک به یکهزاراکیپ عملیاتی دراستان های خوزستان، آذربایجان شرقی، فارس، مازندران و گیلان و برخی استان‌های دیگر که به صورت محدودتری با شرایط مذکور دست به گریبان‌اند، در تلاش برای مدیریت و حفظ پایداری شبکه برق هستند.

به گفته مقیمی، هم اکنون نزدیک به 140 اکیپ با جمعیت 605 نفره درحال شستشوی تاسیسات برق خوزستان هستند تا شرایط هرچه سریع‌تر به پیش از بروزگردوغبار بازگردد.

وی با اشاره به این که از امروز دوباره گردوغبار وارد خوزستان شده است، خاطرنشان ساخت: تاکید شده است که پس از شستشو، بلافاصله مقره‌ها خشک شوند تا گردوغبار موجود در هوا به صورت گل روی تاسیسات ننشیند.

مدیرکل دفتر نظارت برتوزیع توانیر با بیان این که مناطق وسیعی از شبکه‌های برق خوزستان با این شرایط درگیر شده بود، یادآور شد: خوشبختانه با تلاش همه پرسنل برق خوزستان و اکیپ‌هایی از سراسر کشور به این استان اعزام شده‌اند، شرایط کنترل شده است.

بر پایه این گزارش پیش از این، چیت چیان وزیر نیرو گفته بود: از حدود 207 پست انتقال برق استان، حدود 105 پست و از بین حدود 8700 کیلومتر خطوط انتقال، بیش از 48 هزار کیلومتر متأثر از پدیده گردوغبار دچار مشکل شده بودند.

مقیمی همچنین درخصوص شرایط حاکم بر شبکه برق کشور نیز با بیان این که شبکه برق کشور پایدار است، گفت: هم اکنون با توجه به استقرار جبهه هوای سرد و پربارش در نیمه شمالی و شرقی و بروز گردوغبار در بخشی ازجنوب غرب ایران، نزدیک به یکهزار اکیپ عملیاتی در استان‌های خوزستان، آذربایجان شرقی، فارس، مازندران و گیلان و برخی استان‌های دیگر که به صورت محدودتری با شرایط مذکور دست به گریبان‌اند، در حال تلاش برای مدیریت و حفظ پایداری شبکه برق هستند.

 

کد خبر : ۴۶۰۹۷۶