خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رئیس جمهوری صورت گرفت؛

بهره برداری از دو مجتمع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

فاز 2 پتروشیمی کارون و مجتمع پتروشیمی تخت جمشید دقایقی پیش با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نفت در منطقه ویژه پتروشیمی به طور رسمی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، ساعتی پیش و با حضور اسحاق جهانگیری، بیژن زنگنه، مرضیه شاهدایی، غلامرضا شریعتی و تعدادی از مقامات کشوری و استانی، مراسم بهره برداری از فاز دو پتروشیمی کارون با راه اندازی واحد تولید محصول MDI (دی متیل فنیل دی ایزوسیانات) با ظرفیت سالانه ٤٠ هزار تن، همزمان با سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، برگزار شد.

این فاز دارای پنج واحد است که دو واحد آن در آذرماه سال ٩٤ تکمیل و عملیات راه اندازی سه واحد باقیمانده نیز از اردیبهشت ماه امسال آغاز شد و در نهایت با تولید محصول دی متیل فنیل دی ایزوسیانات (MDI) در گریدهای مختلف و با خلوص بسیار بالا، این فاز به بهره برداری کامل رسید.

هزینه راه اندازی دو فاز پتروشیمی کارون ٣٥٠ میلیون یورو است که با فعالیت مجتمع با ظرفیت کامل، سالانه حدود ٣٠٠ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را در کشور خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش، مجتمع پتروشیمی تخت‌جمشید نیز شامل یک واحد تولید الاستومر استایرن بوتادین رابر (SBR) به روش پلیمریزاسیون امولسیونی سرد به ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال با تکنولوزی GOODYEAR و یک واحد تولید پلی بوتا دین رابر (PBR) به روش پلیمریزاسیون محلولی با کاتالیست زیگلر ناتا به ظرفیت ۱۸ هزار تن درسال با تکنولوژی BF GOODRICH است که در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در سایت دوم  منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در بندر امام خمینی واقع شده است.

 

کد خبر : ۴۵۶۷۲۵