خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز خبر داد:

نهال کاری ۳۰۰ هکتار از اراضی طرح کمربند سبز اهواز/حضور کمرنگ سازمان های دیگر

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز، گفت: با توجه به برنامه ریزی و تعهدات سازمان ها و شرکت های متولی احداث کمربند سبز، مقرر گردید در سال جاری پانصد هکتار از اراضی کمربند سبز نهال کاری صورت پذیرد، که خوشبختانه اکنون در ۳۰۰ هکتار از اراضی اشاره شده، کاشت نهال صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، روح الله احمدفخرالدین افزود: پیرو عملیات اجرایی کمربند سبز، روند کاشت نهال به همت نیروهای اجرایی شهرداری در مرحله جدید از دو ماه پیش در کمربند سبز اهواز شروع و تا کنون نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به کاشت بیش از ۳۰۰ هکتار از تعهدات سازمان ها در سال ۹۵، افزود: با همکاری سازمان ها و شرکت های متعهد به اجرای پروژه کمربند سبز، به یاری خدا تا پایان سال با تلاش زحمتکشان شهرداری اهواز و تلاش واحد های اجرایی کمربند سبز، به رقم ۵۰۰ هکتار خواهیم رسید.

احمد فخرالدین با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ هکتار از اراضی مصوب کمربند سبز با همت و تلاش نیروهای تلاشگر شهرداری اهواز به انجام رسیده است، اظهار کرد: از گونه های مختلفی برای کاشت نهال در کمربند سبز استفاده شده است که می توان به کهور، کنوکارپوس، اکالیپتوس، اکاسیا، کنار و گز اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: تسریع در روند کاشت نهال با توجه به محدودیت های فصلی و اقلیمی در کلانشهر اهواز، نیاز به مدیریت زمان و استفاده بهینه از زمان های محدود در طول سال و جلوگیری از فرصت سوزی، همت و توجه فراگیر سایر ارگان ها و سازمان ها را می طلبد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز، بیان کرد: با توجه به صورت جلسات موجود، علاوه بر شهرداری، سایر شرکت ها، سازمان ها و ارگان های مختلف هرکدام دارای شرح وظایف و تعهداتی هستند که اگر به آنها جامه عمل بپوشانند، شاهد تحول عظیم در روند عملیات اجرایی کمربند سبز خواهیم بود. لیکن متاسفانه شرکت ها و سازمانهای دیگر در ادامه عملیات اجرایی با توجه به تعهداتی که متقبل شده بودند حضور کمرنگی دارند که این موضوع باعث کند شدن عملیات کاشت نهال (با توجه به مناسب بودن فصل کشت) می شود.

 

کد خبر : ۴۵۱۸۰۶