خبرگزاری کار ایران

محمد جوروند اعلام کرد:

مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی خوزستان تا پایان سال جاری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی هنری استان تا پایان سال جاری، اظهار داشت: یازدهمین نمایشگاه کتاب استانی، ۷ تا ۱۲ بهمن در اهواز برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد جوروند، در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تسلیت حادثه پلاسکو و شهادت تعدادی از آتش‌نشانان، گفت: همانطور که آتش‌نشانان به دنبال احیا و مهار آتش و آوار این حادثه بودند، خبرنگاران و عکاسان هم با پوشش رسانه‌ای ابعاد آن را به اطلاع مردم می‌رساندند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعدادی از فعالیت‌های این اداره کل تا پایان سال‌جاری اشاره کرد و افزود: از مهم‌ترین این برنامه‌ها، برپایی یازدهمین نمایشگاه کتاب استان خوزستان است که از ٧ تا ١٢ بهمن در محل نمایشگاه دائمی استان واقع در کیانپارس برگزار می‌شود.

جوروند، ساعت بازدید از نمایشگاه را از ٩ تا ١٢ و ١٦ تا ٢١ عنوان کرد و ادامه داد: امسال ٤٦٩ ناشر در نمایشگاه شرکت کردند که تعداد آنها نسبت به سال گذشته افزایش داشته و از این تعداد ٢٦ ناشر عربی به صورت تخصصی آثار و تولیدات خود را به نمایش می‌گذارند.

 وی تعداد عناوین کتاب‌های داخلی در نمایشگاه را ٦٦ هزار و ٢٩٠ عنوان و کتاب‌های خارجی را هشت هزار و ٦٠٠ عنوان دانست و اضافه کرد: همچنین ٣٠ درصد تخفیف برای کتاب‌های موجود در نمایشگاه در نظر گرفته شده و مبلغ بن یارانه کتاب ٦ میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال است که امسال نسبت به سال گذشته، ۱۵۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی نمایشگاه، تصریح کرد: در این نمایشگاه دو جریان فرهنگی تعریف شده که یکی از آنها برگزاری برنامه‌های جنبی توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های اهواز، دزفول، شوشتر، دشت آزادگان و رامهرمز در ورودی نمایشگاه است.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، عنوان کرد: همچنین در سالن نمایشگاه، یک سری رونمایی از کتاب و نشست‌های تخصصی در حوزه کتاب، شعر، ادبیات، چاپ و نشر، محیط زیست، قرآن و... در نظر گرفته شده و از اساتید برجسته این حوزه‌ها دعوت کردیم که در نمایشگاه حضور داشته باشند.

 وی اظهار کرد: جمعه(٨ بهمن) ساعت ١٨ میزبان پروفسور سید جلال الدین کزازی هستیم که در خصوص شاهنامه، سخنرانی خواهند کرد.

جوروند، با بیان اینکه برنامه‌های جنبی در همه روزهای نمایشگاه در سه نوبت ١٠ تا ١٢، ١٨ تا ١٩,٣٠ و ٢٠ تا ٢١.٣٠ برگزار می‌شود، ابراز کرد: این نمایشگاه روز پنج شنبه(٧ بهمن) ساعت ١٠ صبح با حضور احمدی مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش می‌یابد.

 وی با اشاره به اینکه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری خوزستان، بانک شهر و مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در برپایی این نمایشگاه مشارکت دارند، بیان کرد: در این نمایشگاه  آخرین تولیدات حوزه چاپ و نشر و کتاب به نمایش گذاشته می‌شود.

این مسئول فرهنگی، از برگزاری ششمین جشنواره استانی فیلم کوتاه بعد از پنج سال وقفه، از ٥ تا ٧ بهمن خبر داد و بیان کرد: ١٦٠ فیلم کوتاه از سوی فیلمسازان جوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از میان آنها ٥٠ فیلم از ٦٠ ثانیه تا ٤٠ دقیقه‌ای در سینما هلال اهواز به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع فیلم‌ها آزاد و در حوزه‌های مختلف است، گفت: خوزستان در ساخت فیلم قدمت بسیار زیادی دارد و بسیاری از کارگردانان و فیلمسازان بزرگ کشور خوزستانی هستند و بسیاری از فیلم‌های مطرح هم در خوزستان ساخته شده چرا که خوزستان لوکیشن خوبی برای ساخت فیلم است.

 وی به برگزاری تئاتر کودک و نوجوان در دزفول از ٦ تا ٨ بهمن اشاره کرد و یاد آور شد: جشنواره فیلم فجر هم بعد از سه سال وقفه از ١٦ تا ٢٧ بهمن در سینما هلال و ساحل اهواز برگزار می‌شود و همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر در تهران ٢٠ فیلم در اهواز اکران می‌شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بیان اینکه پانزدهمین جشنواره موسیقی استان هم ١٨ تا ٢١ بهمن در اهواز برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه‌ها، جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک است که به صورت منطقه‌ای ١٨ تا ٢١ بهمن برگزار می‌شود.

 وی در خصوص برگزاری جشنواره ملی عکس فجر ماهشهر، توضیح داد: در این جشنواره، اردوی سه روزه ویژه عکاسان کشور برای بازدید از مناطق مختلف ماهشهر برگزار می‌شود و عکاسان می‌توانند با ارسال عکس‌هایی از این سفر در این جشنواره شرکت کنند.

 وی با اشاره به اینکه بعد از داوری آثار، ١٠ اسفند مراسم اختتامیه برگزار و از برگزیدگان تجلیل می‌شود، بیان کرد: همچنین در اسفندماه در اهواز از سینماگران و عکاسان موفق خوزستانی که موفقیت‌هایی را در جشنواره‌ها و مراسم مختلف کسب کردند، تجلیل می‌شود.

 

کد خبر : ۴۵۰۹۰۲