خبرگزاری کار ایران

شکست پتروشیمی در دربی بسکتبال خوزستان:

هماد سامری، کابوس این روز های مربی پیشین تیم ملی

شکست سریالی مرد شماره یک بسکتبال کشور در مقابل هماد سامری و شاگردانش زیر ذربین خبرگزاری ایلنا، پتروشیمی باز هم حریف نفت ابادان نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام، تیم پتروشیمی بندر امام در هفته پانزدهم دور برگشت در چارچوب رقابت های سوپر لیگ بسکتبال کشور، روز گذشته میهمان صنعت نفت آبادان بود که بندرامامی ها همچون دور رفت در هفته ششم، از پس نفت آبادان بر نیامدند.

مهران شاهین طبع، سرمربی شماره یک بسکتبال کشور به دنبال جبران نتیجه و شکست تیمش در هفته ششم از دور رفت، به آبادان رفت تا عملکرد تازه ای از خود و بازیکنانش نشان دهد، اما مربی پیشین تیم ملی بسکتبال کشور که روز گذشته در قامت سرمربی پتروشیمی یک روز بسکتبالی دیگر را آغاز کرده بود، باز هم نتوانست حریف تفکرات هماد سامری و تاکتیک تیمش شود و هیچ یک از پلن ها و تاکتیک هایی که در هر پریود به نمایش گذاشت نتیجه نداد و هر چهار کوارتر را واگذار کرد.

عملکرد سربازان سرهنگ شاهین طبع در این دوئل، بسیار ضعیف بود و با لو دادن توپ، پاس های اشتباه، پرتاب های بدون تمرکز و بی نظمی، نشان از تیر خلاص به خودشان را داشت و در هر ۴ کوارتر، بازنده میدان بودند.

تیم پر ستاره بندر امام که متشکل از بهترین کادر فنی و سرمربی همچنین شاخص ترین ملی پوش ها در مقابل هم نام نفتی و هم استانی خود حرفی برای گفتن نداشت و هرچند که بندرامامی ها از ملی پوش های بیشتری هم برخور هستند اما روز گذشته این ستاره ها نه تنها درخششی از خود  نداشتند بلکه عدم هماهنگی و انسجام در بین آن ها، زیبایی در بازی را هم از آن ها گرفته بود.

اما در مقابل، چیدمان هماد سامری در ترکیب و یک تاکتیک  بدون ضعف و خیره کننده با هماهنگی و درخشش بازیکنان خود در همان نیمه اول، یک چهارم دوم کار را نسبتا" تمام کرد و همچنان خود را مدعی قهرمانی و یک حریف سر سخت معرفی نمود.

میثم میرزای و سعید داور پناه، دو بازیکن پیشین پتروشیمی بندرامام با عملکرد خیره کننده خود سعی بر این داشتند که با نبودشان در تیم پتروشیمی، بندرامامی ها را مجاب و متوجه ضرر بزرگی کنند و نشان دهند که با نبودشان در این تیم، تنها این پتروشیمی است که ضرر کرده و نه آن ها، و با درخششی که داشتند این تفکر را هم پیاده کردند.

شاهین طبع و یارانش در هفته ششم در تالار اندیشه سالن اختصاصی پتروشیمی بندر امام، میزبان نفت آبادان بودند و نتوانستند از فرصت میزبانی استفاده کرده و در زمین خانگی خود با وجود هواداران پرشور، نتیجه را ۸۷ بر ۸۲ واگذار کرد.

بعد از کسب این نتیجه در هفته ششم، مدیرعامل باشگاه به شدت از این نتیجه ناراحت و عصبی بود و از عملکرد کادرفنی و بازیکنان به شدت آزرده خاطر شد. به همین منظور، جلسات متعددی جهت برسی عملکرد و تذکر نهایی با کادر و بازیکنان برگزار کرد، اما با این وجود شاهین طبع و سربازاش نه تنها نتوانستند روز گذشته نفت را شکست دهند و جبران معافات کنند، بلکه با اختلاف بیشتری هم نتیجه را واگذار کردند.

در حال حاضر، نفت آبادان با احتساب این دیدار با ۱۱ پیروزی از ۱۴ بازی و کسب ۲۵ امتیاز، تنها با یک امتیاز کمتر از بندرامام در تعقیب این تیم، جایگاه دوم جدول لیگ برتر را به خود اختصاص داده و از طرف دیگر هم تیم پتروشیمی از ۱۴ دیدار خود ۱۲ پیروزی را در کارنامه اش به ثبت رسانده و با کسب ۲۶ امتیاز، در جایگاه نخست جدول جای گرفته است.

در پایان باید به یک سوال و یک نکته مهم که بیش از هر چیز ذهن همه را به خود درگیر کرده است اشاره کرد و پرسید: آیا باید باشگاه پتروشیمی بندرامام با وجود مدیریت قوی، سرمایه، زمین تمرین درجه یک و سالن بدنسازی مجهز و دیگر امکانات ورزشی و رفاهی کم نظیری که برای تیم خود فراهم کرده و همچنین با داشتن سرمربی شماره یک بسکتبال کشور و بازیکنان تراز اول و نامی که بیشترین سقف قرارداد و درصد پرداختی را دارند، باخت در کارنامه خود داشته باشد و نکته مهم تر از آن، چرا باید در مقابل یک تیم، ۲ بار شکست بخورد و از نتیجه و شکست اول تجربه کسب نکند و نقاط ضعف خود را بر طرف نسازد؟

و نکته مهم که محمد جمشیدی مهره کلیدی تیم ملی و بمب هر ساله نقل و انتقالات، روز گذشته در مقابل تیم فصل گذشته خودش نفت آبادان عملکرد خیره کننده ای داشت اما این عملکرد خیره کننده به دلیل سبک بازی و عملکرد به شدت ضعیفش در مقابل دوستان و سرمربی پیشین خود بود که این عملکرد ضعیف را هم در دیدار دور رفت باز از خود به نمایش گذاشت و نه تنها نمره قابل قبولی نگرفت، بلکه مردود شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام، روز گذشته تیم پتروشیمی بندرامام در مقابل نفت آبادان ۷۸ بر ۶۵ نتیجه را به این تیم واگذار کرد.

 

کد خبر : ۴۴۸۹۴۴