خبرگزاری کار ایران

در حوزه نفت و گاز صورت می‌گیرد؛

توسعه‌ی همکاری بین مناطق نفت‌خیز جنوب و گروه صنعتی مپنا

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اعلام این خبر، گفت: نشست دوجانبه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و گروه صنعتی مپنا با هدف تقویت و گسترش تعاملات فی‌مابین در حوزه نفت و گاز در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بیژن عالی پور، با بیان اینکه حمایت از ساخت داخل یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: در دوران پسا تحریم نیز راهبرد اصلی ما ایجاد سازوکاری مشخص برای تداوم حمایت از تأمین‌کنندگان و سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت است.

عالی پور با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و بومی‌سازی کالا و تجهیزات موردنیاز در گستره عملیاتی این شرکت، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۸۰ درصد کالا، تجهیزات و نیازهای صنعتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با موفقیت بومی‌سازی و عملیاتی شده است.

همچنین در این نشست، مدیرعامل گروه صنعتی مپنا با بیان اینکه تولید بیش از ۸۰درصد نفت خام و ۱۶درصد گاز کشور، نشانگر نقش ممتاز شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب در تأمین بخش عمده درآمد ارزی و انرژی جمهوری اسلامی ایران است افزود: توسعه و تعمیق همکاری‌های صنعتی بین مپنا و شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه تأمین و ساخت کالا و تجهیزات صنعتی، بدون شک مایه‌ی افتخار و مباهات این گروه صنعتی است.

عباس علی‌آبادی خاطرنشان کرد: امکان‌سنجی استفاده از گازهای مشعل جهت تولید برق و همچنین ساخت دستگاه‌های فراورش سیار نفت خام ( MOT ) از جمله طرح‌هایی است که گروه صنعتی مپنا تمایل دارد با توجه به نیازهای صنعتی و عملیاتی کنونی در این بخش‌ها نیز با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب وارد همکاری‌های مشترک شود.

بر اساس این گزارش، اجرای مهندسی معکوس و ساخت توربین‌های VON ۱۵۳۵، برنامه طراحی و ساخت کمپرسورهای گازی، و روند پیشرفت تعمیرات اساسی چهار دستگاه توربین AVON از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل‌نظر کارشناسان دو طرف قرار گرفت.

کد خبر : ۴۴۵۹۷۲