خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اعلام کرد:

آمادگی فنی و حرفه ای خوزستان برای مشارکت سرمایه گذار مهارتی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان از کلیه شرکت ها و موسسات برای سرمایه گذاری مهارتی مورد نیاز و متناسب با بازار کار در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی دعوت به همکاری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عبدالنبی سواعدی با اشاره به اهمیت بخش غیر دولتی بعنوان منبع ارزشمند در تربیت نیروی انسانی ماهر، گفت: آموزش های فنی و حرفه ای به دلیل انعطاف پذیری سریع آن با نیاز بازارکار نسبت به دیگر آموزش ها از امتیازات ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل طیف وسیعی از جوانان کشور را تحت پوشش قرار می دهد.

سواعدی بیان کرد: ترکیب جمعیتی جوان، ایجاد فرصتهای شغلی و کاهش نرخ بیکاری، ضرورت توسعه آموزش فنی و حرفه ای از طریق همکاری سرمایه گذاران مهارتی را بیشتر می کند.

وی ادامه داد: پیشرفت سریع علمی، ظهور محصولات نوین فکری و تکنولوژی روز با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری، مهارتی است که می توان به دستاوردهای مدرن امروزی رسیده و فرصتهای شغلی جدید را مطابق با نیازهای بازار کار فراهم کرد.

سواعدی خاطر نشان کرد: به منظور رشد و اعتلای فرهنگ کار و مهارت آموزی و در اجرای سیاست اصل چهل و چهارم  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اقدام عملی در سال اقتصاد مقاومتی، به متقاضیان واجد شرایط اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی توانمند که تمایل به فعالیت در عرصه آموزش های مهارتی را در استاندارد های آموزش فناوری های راهبردی از قبیل مدیریت آب «مدیریت منابع آب برای شهروندان و ...»،فناوری نانو «بهبود حاصلخیزی خاک با فناوری نانو، بهبود کیفیت آسفالت با فناوری نانو و...»، فناوری انرژی های نو و تجدید پذیر «نصاب و تعمیر کار آبگرمکن خورشیدی، نصاب سامانه کنترل هوشمند موتور خانه گرمایشی(آبگرم)...»، استاندارد شایستگی ها «کشاورزی، امور زارعی، بهره بردار زمین های شور و قلیایی»، مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد اعطاء می نماید.

گفتنی است متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به اداره موسسات کارآموزی آزاد اداره کل و یا مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان محل سکونت خود، مراجعه نمایند.

 

کد خبر : ۴۴۰۱۱۶