خبرگزاری کار ایران

استاندار عنوان کرد:

تاثیر تقویت دانشگاه کشاورزی در بهبود کیفیت کشاورزی خوزستان

استاندار خوزستان با اشاره به تولید ۱۶میلیون تن محصولات کشاورزی و رتبه نخست استان در کشور از این حیث، گفت: تقویت دانشگاه کشاورزی نقش بسیار مناسبی در بهبود کیفیت کشاورزی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی، امروز در بازدید از دانشگاه کشاورزی رامین خوزستان جهت بررسی مشکلات این دانشگاه، با بیان این‌که در سال های قبل این دانشگاه به یک فضای دست دوم تبدیل شده بود، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و همدلی کارکنان این دانشگاه، تلاش های بسیار موثری در زمینه بهبود فضای آموزشی دانشگاه ایجاد شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه امروز دانشگاه با خارج شدن از کهنگی گذشته، روند رو به رشدی را در پیش گرفته است، بیان کرد: اقدام موسسه جهاد نصر مبنی بر استفاده از ۴۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این دانشگاه در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری بسیار ارزشمند است.

شریعتی، کشاورزی و دامپروری را یکی از اساسی‌ترین پایه‌های اقتصادی استان خواند و گفت: استان خوزستان با تولید ۱۶میلیون تن محصولات کشاورزی، رتبه نخست را در کشور دارد و همه امکانات لازم برای گسترش این مهم نیز وجود دارد که با تقویت دانشگاه کشاورزی، نقش بسیار مناسبی در بهبود کیفیت کشاورزی ایجاد خواهد شد.

استاندار خوزستان در ادامه، سخنان مسوولان دانشگاه در خصوص مهمترین مشکلات دانشگاه را شنید و پیگیری در زمینه اصلاح زهکش‌های دانشگاه، تامین اعتبار جهت آزمایشگاه محیط زیست، بهبود آسفالت دانشگاه، اصلاح سیستم برقی و روکش های هوایی، احداث پل روگذر جهت تردد آسان دانشجویان و تامین هزینه نگهداری موزه پرندگان دانشگاه رامین که یکی از محیط های علمی تفریحی جهت بازدید دانشجویان و دانش آموزان است را خواستار شد.

در این بازدید، همچنین امید حاجتی، مدیرکل سازمان برنامه و بودجه استان عنوان کرد: بخش های مختلف استان خوزستان انتظار ارائه پیشنهادات در قالب طرح‌های اجرایی برای بخش کشاورزی و دامپروری از این دانشگاه را دارند.

وی مطالعات کاربردی مورد نیاز استان در بخش کشاورزی را الگوی بهینه ی کشت برای شهرهای مختلف، مطالعات مکان یابی دارویی، شناسایی شیوه های پرورش ماهی و شناسایی گونه های جانوری جهت صادرات عنوان کرد و گفت: مهمترین موردی که در استان نسبت به آن غفلت شده است، شناسایی و مبارزه با فرسایش خندقی در استان است که در صورت ارائه راه کارهای مدیریتی، اقدامات موثری در قسمت تحتانی کارون انجام خواهد شد.

 گفتنی است در این بازدید عالی‌پور، مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب و رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان نیز حضور داشتند.

 

کد خبر : ۴۳۷۲۷۷